התנאי של שקד והסעיפים הנתונים במחלוקת | קשיים בהקמת ממשלת השינוי

שותפתו הבכירה של יו"ר ימינה מעוניינת במקומה של יו"ר העבודה בוועדה למינוי שופטים. מיכאלי אמרה היום: "המפתח לממשלה הזאת, ממשלה בלי שנאה ועם הרבה מאוד רצון טוב" | סעיפים רבים המצויים במחלוקת מעכבים את הקמת הממשלה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 31/05/21 21:08 כ בסיון התשפא

התנאי של שקד והסעיפים הנתונים במחלוקת | קשיים בהקמת ממשלת השינוי
שקד מציבה תנאי לממשלת השינוי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פחות מ-48 לתום המנדט. יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, אמר היום (ב') בפתח ישיבת סיעתו, כי "עד הקמת הממשלה יש הרבה מאוד מכשולים". הערב נראה כי לפיד לא אמר את הדברים בכדי להוביל את מפלגת הליכוד לשאננות, וכי סעיפים רבים מונעים את הקמת ממשלת השינוי בראשות יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט.

סער: "גם עכשיו אין ודאות שממשלת שינוי תוקם"

העיתונאית דפנה ליאל פרסמה הערב מספר סעיפים הנתונים במחלוקת, אותם גוש השינוי טרם הצליח לפתור. הוועדה למינוי שופטים - בשיחה סגורה עם פעילי מפלגת ימינה אמרה היום איילת שקד כי היא מבקשת להחליף את יו"ר העבודה, מרב מיכאלי, כנציגת הממשלה בוועדה, ובעצם לחזור לנקודה בה הופסק המשא ומתן הקואליציוני בימי במצע שומר החומות.

בפתח ישיבת מפלגת העבודה, אמרה מיכאלי: "המפתח לממשלה הזאת, ממשלה בלי שנאה ועם הרבה מאוד רצון טוב. כשנפתלי בנט ישב אצלי בבית אמרתי לו בדיוק את הדבר הזה - המפתח לממשלה הזאת הוא רצון טוב. מפלגת העבודה מחויבת לחלוטין לעשות כל מאמץ עדיין כדי שהדבר הזה יקרה".

בנוסף לסעיף המחלוקת הראשון, דורשת שקד גם את תיק הגליל והנגב שנמסר ליו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. עוד פרסמה ליאל כי בימינה דורשים להעביר את ועדת הכספים למפלגה שאיננה ישראל ביתנו, אצלה מצוי תיק האוצר. בימינה חוששים משליטה כמעט מוחלטת של ישראל ביתנו בסוגיות הכלכליות. 

סעיף בעיית נוסף מצוי בתיק החקלאות - אותו דורשת לקבל אליה כחול לבן דורשת לקבל אותו בתמורה לפיצוי לליברמן. נושא מעמד הקהילה הגאה - רע"מ מתנגדת בתוקף לזכויות לקהילה ומעריכים כי המפלגה הערבית תקבל חופש הצבעה בנושאים אלה.

מדיווח ב"כול אל-ערב", שבועון בשפה הערבית היוצא לאור בנצרת, עולה כי מאזן גנאים מרע"מ צפוי שלא לתמוך בממשלה בראשות בנט-לפיד, ולהצביע נגד עמדת יו"ר המפלגה, ח"כ מנסור עבאס. העיתונאי מחמוד מג'אדלה צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי בכירים ברע"מ מסרו לו כי אין מחלוקות פנימיות בנושא התמיכה בממשלת השינוי, "כל החלטה שתתקבל במוסדותינו כל חברי רע"מ מחוייבים לה".

כמו כן, בחדשות 13 דווח הערב כי במפלגתו של ח"כ גדעון סער, תקווה חדשה, הציגו שתי דרישות נוספות בשביל להקים ממשלה: פיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה לשני תפקידים שונים - יועמ''ש לממשלה ותובע כללי למדינה, ובנוסף הם דורשים את המשך הבנייה ביהודה ושומרון שתעוגן בהסכם הקואליציוני. במפלגה הכחישו את הדברים.

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן