מתן כהנא מסביר: "יש עת לאידיאולוגיה, ויש עת להרגעה"

הסערה בעקבות חבירת ימינה ליש עתיד בדרך להקמת ממשלה, מסרבת לשכוך. חבר המפלגה העניק הסבר למצב והבהיר: "אין דרך אחורה". כהנא הדגיש כי, "לא נבטל את חוק קמיניץ - מנסור עבאס יקבל דברים אזרחיים"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 31/05/21 10:20 כ בסיון התשפא

מתן כהנא מסביר: "יש עת לאידיאולוגיה, ויש עת להרגעה"
כהנא. מנסה להסביר את המהלך, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

המגעים בין יש עתיד, ימינה ,תקווה חדשה וכחול לבן נמשכו גם הלילה, כאשר בשעות הקרובות הן אמורות להתחדש לקראת סגירת התנאים להקמת ממשלה. יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ימסור הצהרה לתקשורת בשעה 14:30, בה הוא צפוי להודיע על המהלכים הקרובים.

חבר הכנסת מתן כהנא התייחס הבוקר להקמת הממשלה עם מפלגות שמאל בראיון לגלי צה"ל והבהיר: "יש עת לאידיאולוגיה, ויש עת להרגעה", אמר כהנא והדגיש: "זו החלטה סופית, אנחנו הולכים לממשלת אחדות, אין דרך אחורה". 

כהנא התייחס לדיווחים על ההסכמים שחתם לפיד עם ראשי המפלגות האחרים, לפיהם נראה כי הוועדה למינוי שופטים תכלול רוב לשמאל, דבר משמעותי לקראת המינויים הצפויים בבתי המשפט: "זה נכון שאין לנו רוב בוועדה למינוי שופטים אבל המשא ומתן רק בתחילתו. אולי ניכשל".

"לא נבטל את חוק קמיניץ", אמר כהנא בנוגע להצהרות של סיעת רע"מ לתנאים בהם יצטרפו לממשלה והוסיף כי, "מנסור עבאס יקבל דברים אזרחיים". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן