המסרונים נחשפים |ישועה כתב לעורך הראשי: "צריך לפרגן לליברמן"

העדות של מנכ"ל וואלה ממשיכה לקרוס: אחרי פרסום ההתכתבות המביכה בין ישועה להרצוג, עורכי דינו של נתניהו חושפים דפוס של סיקור אוהד לפוליטיקאים שהאתר חפץ ביקרם, במטרה לנתק את הקשר בין ההטבות לבזק לאופי הסיקור: "אשמח לכותרות חיוביות"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 26/05/21 12:37 טו בסיון התשפא

המסרונים נחשפים |ישועה כתב לעורך הראשי: "צריך לפרגן לליברמן"
ישועה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיקי האלפים ממשיך היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בירושלים. מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה עלה שוב על דוכן העדים להמשך חקירתו הנגדית כאשר עומד מולו עורך דינו של ראש הממשלה בועז בן צור. במהלך החקירה הנגדית מתחילים להתברר פרטים שמפתיעים מאד את שופטי בית המשפט. 

ישועה בבית המשפט

ישועה בבית המשפטצילום: Yonatan Sindel/Flash90

1. ישועה הודה: "היה חשוב להציג לליברמן שאנחנו מפרגנים לו"

פרקליטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עו"ד בועז בן צור, התחיל את החקירה הנגדית. בן צור שאל את ישועה אם הוא זוכר מתי נפגש עם שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן, וישועה ענה: "אולי 2015. זוכר את הפגישה. הוא היה מאוד קורקטי. הוא לא דיבר על סיקור, הוא דיבר באופן כללי על המצב".

בן צור: "אני מפנה אותך לרישום שכתבת לאבי אלקלעי (העורך הראשי דאז). אתה אומר לו כך במרץ 2015, 'תשתדל לא לפגוע בליברמן, פגשתי אותו לפני חודשיים'. זה נכון?"

ישועה: "כן".

בן צור: "אני מבין שבפגישה נדון נושא הסיקור שלו. איך אמרת שהוא לא דיבר על הסיקור שלו?"

ישועה: "זוכר את הפגישה. הוא היה מאוד קורקטי. הוא לא דיבר על סיקור, הוא דיבר באופן כללי על המצב".

אך מתברר כי ישועה כותב לאלקלעי ביום 7.3.2015: "תשתדל לא לפגוע בליברמן, פגשתי אותו לפני חודשיים טען בצדק שאנו מכסחים אותו". ואז: "אדרבא אשמח לראות כותרת חיוביות מבחינתו".

כמו כן בועז בן צור ביקש להוציא את אילן ישועה מהאולם, ולהנחות אותו לא לעקוב אחרי הלייב טוויט והפרסומים מהאולם: העד יודע מה הועבר לידי ההגנה, ותחת ההבנה הזאת הוא מסר את עדויותיו בחקירה הראשית והנגדית. נאמר שהעד נתן את הסכמתו לחיפוש בטלפון שלו, עכשיו רואים שזה תחת הגבלות. יש לנו את מה שהעבירו לנו.

אביגדור ליברמן

אביגדור ליברמןצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

2. בחומר החדש התגלה שמות של אנשי עסקים ופוליטיקאים רבים, בהם, גדעון סער, משה כחלון, לימור לבנת ונפתלי בנט. בהגנה שוקלים את צעדיהם בעקבות החומר

בהתכתבויות של אילן ישועה שהוצגו אמש בבית המשפט עלו שמות רבים כגון, יצחק (בוז'י) הרצוג, לימור לבנת, ונפתלי בנט. אך לא רק פוליטיקאים ניסו להשפיע על הסיקור שלהם, גם אנשי עסקים בכירים ניסו לעשות זאת ולכולם נתן ישועה לכאורה שירות של שינוי הסיקור.

הייחודיות בסיקור של רה"מ נתניהו, שהוא לא קיבל אף פעם סיקור חיובי, אלא מואשם רק בהפחתה של סיקור שלילי.

נתניהו.

נתניהו. צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

3. התביעה הסתירה מההגנה במכוון חומר בהיקף עצום: 20 אלף שורות חומר ומעל 900 אנשי קשר

התביעה הסתירה מההגנה במכוון חומר בהיקף עצום, מספר עורך הדין ז'ק חן פרקליטו של חיים אלוביץ' שבגלל שהוא מאותגר טכנולוגית לחץ על "נקה מסנן" והתגלה כמות החומר שהוסתרה: "לפני השימוע קיבלנו טבלאות אקסל. עבדכם הנאמן שהוא מאותגר טכנולוגית לחץ על כל מיני כפתורים. ביניהם בטעות "נקה מסנן". ואז נוקה המסנן ופתאום צצו למעלה מ-900 אנשי קשר עם היקף עצום של חומר שהוסתר."

"פניתי לחברי בעז בן צור ושאלנו אם קיבל והוכינו כולנו בתדהמה - גם הוא לא קיבל את החומר. אילולא נוקה המסנן החומר לא היה בא לעולם. צוות שלם עבר על החומר כדי לנסות להקיף את החומר: למעלה מ-20,00 שורות" אמר ז'ק חן.

למעשה הוסתר למעלה מ-20 אלף שורות חומר, 900 אנשי קשר - בין היתר נחשף תכתובות עם בוז'י הרצוג, בו אילן ישועה פנה בעצמו להרצוג בניגוד לעמדתו שאינו פנה אף פעם לפוליטיקאי. "מקרה נדיר, לא זכרתי" ענה ישועה כשנשאל על כך.

השופט העיר על החשיפה: "נשגב מבינתי, כיצד החומר הזה לא נכלל כחומר חקירה". התביעה הודו לבסוף בבית המשפט שמדובר בטעות. 

בעקבות החשיפה, היום ראש צוות התביעה בתיק 4000 אמר: העד פנה אליי אמש והיה מוטרד אם כל התכתובות הפרטיות שלו ובפרט עם עורכי דינו הועברו להגנה.

הרצוג

הרצוגצילום: Revkin Fenton/Flash90