אסון הרכבל | הרופאים החלו להעיר את איתי: "מראה סימנים חיוביים - מצבו קריטי"

הרופאים בבית החולים בטורינו מספרים כי איתי בן ה-5 מתחיל להראות סימני ערות ראשונים - ושהתגובה שלו חיובית. עם זאת, מצבו עדיין מוגדר קשה והצוות הרפואי מתנהל בזהירות | דובר בית החולים: לא נגרם נזק מוחי ואין חבלות משמעותיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/05/21 19:00 יד בסיון התשפא

אסון הרכבל | הרופאים החלו להעיר את איתי: "מראה סימנים חיוביים - מצבו קריטי"
משפחת בירן, צילום: באדיבות המשפחה

אסון הרכבל באיטליה: הרופאים בבית החולים בטורינו מספרים כי החלו להעיר את איתי בן ה-5 וכי החלו סימני ערות ראשונים - ושהתגובה שלו חיובית. עם זאת, מצבו עדיין מוגדר קשה והצוות הרפואי מתנהל בזהירות

דובר בית החולים עדכן מוקדם יותר היום שלאיתן לא נגרם נזק מוחי ואין חבלות משמעותיות בגופו - מלבד שברים מקומיים. הרופאים מעודדים מהשיפור במצבו הפיזי, אם כי ברור שיהיה לו קשה מאוד להתגבר נפשית על האסון הכבד שאירע.

הרכבל באיטליה

הרכבל באיטליהצילום: shutterstock

אסון הרכבל שאירע באיטליה בתחילת השבוע ממשיך לזעזע את המדינה, האסון הנורא בו נספו 15 אנשים אירע כאשר כבל הרכבל נקרע, דבר שהוביל לנפילה של הקרון שצנח 20 מטרים מטה והחל להתגלגל מאות מטרים עד שנעצר. באסון נהרגו חמישה ישראלים בני משפחה אחת ובן המשפחה נפצע קשה. באיטליה מתקדמים בחקירה.

האפיפיור פרנציסקוס הגיב לאסון, הביע תנחומים למשפחות הנספים והתייחס גם לפצוע הישראלי, הילד איתן בירן בן הארבע שמצבו מוסיף להיות קשה והוא מורדם ומונשם. האפיור אמר בהודעתו כי: "שמע בצער רב על התאונה הדרמטית ברכבל מסטרזה למוטארונה", והוסיף: "אני רוצה להביע תנחומים למשפחות. אני מצטער על כל אותם חיים שנגדעו בטרגיות כשהם מתרשמים מנפלאות הבריאה. אני מתפלל למען אלו שהלכו, למען אלו שמתאבלים עליהם ולמען איתן הקטן שאנחנו עוקבים בדאגה אחרי מצבו הרפואי, ומברך את כל אלו שכואבים".

בקהילה היהודית באיטליה המומים מהאסון ויצאו בקמפיין לגיוס כספים למען הילד פצוע איתן בן ה-4 שנותר יתום.

צילום: shutterstock