אסון הרכבל | החוקרים החרימו את תיעוד הרגעים הקשים, האפיפיור שלח תנחומים

יומיים לאסון הנורא באיטליה בו נספו 15 בני אדם ובהם חמישה ישראלים בני משפחה אחת. החוקרים מחזיקים בתיעוד שלא פורסם ובאיטליה עדיין המומים. מצבו של איתן בן ה-4 מוסיף להיות קשה

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/05/21 14:58 יד בסיון התשפא

אסון הרכבל | החוקרים החרימו את תיעוד הרגעים הקשים, האפיפיור שלח תנחומים
צילום: פייסבוק

אסון הרכבל שאירע באיטליה בתחילת השבוע ממשיך לזעזע את המדינה, האסון הנורא בו נספו 15 אנשים אירע כאשר כבל הרכבל נקרע, דבר שהוביל לנפילה של הקרון שצנח 20 מטרים מטה והחל להתגלגל מאות מטרים עד שנעצר. באסון נהרגו חמישה ישראלים בני משפחה אחת ובן המשפחה נפצע קשה. באיטליה מתקדמים בחקירה.

בתקשורת האיטלקית פרסמו היום (ג') כי רגע האסון תועד במצלמות אבטחה שהיו במקום, סרטון התיעוד נמצא בידי המשטרה שחוקרת את המקרה ולא מפרסמת את התיעוד הקשה לציבור הרחב. החוקרים החרימו את המצלמות ומנסים דרך המראות הקשים לפענח את המקרה, לפי התיעוד ניתן לראות כי הקרון התנתק וצנח  כ-5 מטרים בלבד לפני שהגיעה אל התחנה.

התובעת האזורית באיטליה, אולימפיה בוסי אמרה לעיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה" כי: כל תיאוריה תיבדק, למה הכבל נקרע? מדוע בלמי החירום לא פעלו? האם מדובר בשחיקת החומר או בכשל פתאומי שנגרם כתוצאה מסיבה חיצונית?". 

האפיפיור פרנציסקוס הגיב לאסון, הביע תנחומים למשפחות הנספים והתייחס גם לפצוע הישראלי, הילד איתן בירן בן הארבע שמצבו מוסיף להיות קשה והוא מורדם ומונשם. האפיור אמר בהודעתו כי: "שמע בצער רב על התאונה הדרמטית ברכבל מסטרזה למוטארונה", והוסיף: "אני רוצה להביע תנחומים למשפחות. אני מצטער על כל אותם חיים שנגדעו בטרגיות כשהם מתרשמים מנפלאות הבריאה. אני מתפלל למען אלו שהלכו, למען אלו שמתאבלים עליהם ולמען איתן הקטן שאנחנו עוקבים בדאגה אחרי מצבו הרפואי, ומברך את כל אלו שכואבים".

בקהילה היהודית באיטליה המומים מהאסון ויצאו בקמפיין לגיוס כספים למען הילד פצוע איתן בן ה-4 שנותר יתום.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן