חוזרים לשגרה: בתי הקולנוע ייפתחו מחדש ביום חמישי

אחרי שנה ושלושה חודשים בתי הקולנוע יחזרו לפעילות, בתנאים מגבלים ההוללים תו ירוק ושמירת מרחק. יהיו אולמות מיועדים לילדים שלא חוסנו, הגבלת הכניסה תהיה עד 50 איש וישיבה במרחקים, מכירת מזון תפתח גם כן

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/21 11:36 יב בסיון התשפא

חוזרים לשגרה: בתי הקולנוע ייפתחו מחדש ביום חמישי
חוזרים לקולנוע. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

הגיע הזמן: כבר חודשיים שמדינת ישראל נמצאת בתהליך יציאה מהקורונה, אך נדמה היה שבתי הקולנוע נותרו מאחור. אחרי זמן רב, שנה ושלושה חודשים למעשה, הגיע סוף סוף מתווה שיחזיר את חווית הצפייה לציבור. פתיחת בתי הקולנוע תחל ביום חמישי הקרוב, ולשם כך נקבע מתווה מיוחד התקף לכלל רשתות בתי הקולנוע בהם: סינמה סיטי, יס פלנט, לב, מובילנד וסינמטק.

לפי המתווה החדש, יהיו אולמות הפועלים לפי התו הירוק ואולמות הפועלים לפי התו הסגול. האולמות לפי התו הירוק יכילו רק אנשים בעלי תעודת התחסנות או מחלימים, כאשר בין היושבים יישמר מרחק של מושב אחד ריק. בני משפחה ובני זוג יוכלו לשבת צמוד אחד לשני, אך לאחר הזמנת הכרטיסים לפי משפחה, המזמינים הבאים יידרשו לשמור מרחק של מושב אחד מהמשפחה שהזמינה קודם. האולמות לפי התו הסגול מיועדים בעיקר לילדים שאינם רשאים להתחסן, באולמות מסוג זה תותר כניסה של עד 50 משתתפים, כאשר גם בהם יידרשו לשמור על מרחק של מושב בין אדם לאדם, ותהיה חובת עטיית מסכה לאורך כל השהות באולם, הילדים לא ידרשו להציג בדיקת קורונה שלילית.

אחת הסיבות לעיכוב פתיחת בתי הקולנוע היא המשבר הכלכלי בהם הם נמצאים, ושעיקר הכנסותיהם הם מכירת מזון וילדים הם קהל יעד מרכזי. בעקבות כך, הוסכם מתווה שיאפשר כניסת ילדים, כאמור לעיל, וכן הותרה מכירת מזון בבתי הקולנוע. במשרד הבריאות הרחיקו לכת עבור בתי הקולנוע, שנמצאים בהפסדים חמורים. אבי אדרי, מנכ"ל סינמה סיטי, אמר לידיעות אחרונות כי גם הפתיחה ביום חמישי תעשה בהדרגה בלבד בשל חוסר בכוח אדם: "אנחנו מחפשים עובדים בנרות ולכן ניאלץ לפתוח את האולמות בהדרגה. בתקופת הקורונה ספגה הרשת הפסדים של עשרות מיליוני שקלים, וכי גם בתנאים הנוכחיים יימשכו ההפסדים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן