למרות שהבנים לא שבו - עובדי חברת חשמל החלו לתקן את הקווים לעזה

ועד עובדי חברת החשמל התחייבו שלא יתקנו את קווי החשמל לעזה עד החזרת הבנים, אך כעת הם החלו בתיקון התשתיות: "אין בכוונת ועד העובדים להפר את החוק, אך יחד עם זאת נמשיך לעשות כל מאמץ בהשבת הבנים הביתה בהקדם"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 24/05/21 10:20 יג בסיון התשפא

למרות שהבנים לא שבו - עובדי חברת חשמל החלו לתקן את הקווים לעזה
ארכיון, צילום: יוסי וייס

בשבוע שעבר הודיעו ועד עובדי חברת החשמל כי כאות הזדהות ותמיכה במאבק להחזרת הדר גולדין, אורון שאול ואברה מנגיסטו - אין בכוונתם לתקן ולהחזיר את קווי החשמל לעזה שנפגעו בעקבות ירי החמאס עד להשבת גופות הבנים לישראל.

היום מסרו מוועד עובדי חברת החשמל כי "מנכ"ל חברת החשמל פנה ליו"ר ועד העובדים בבקשה להתחיל בעבודות לתיקון קווי החשמל לעזה. אנו למדים את הנושא מבחינה חוקית ואנו נפעל על פי החוק". עוד הוסיפו כי "אין בכוונת ועד העובדים להפר את החוק אך יחד עם זאת ועד העובדים ימשיך ויפעל ויעשה כל מאמץ על מנת לשמור בתודעה הציבורית את המחוייבות של מדינת ישראל בהשבת הבנים הביתה בהקדם".

כזכור, בתגובה להודעת ארגון עובדי חברת החשמל שלא יתקנו את קווי החשמל נמסר מההנהלה: "חברת החשמל היא חברה ממשלתית, שכפופה להוראות החוק, ומאמינה בכך שחשמל הוא מוצר חיוני מחוץ לסכסוך". עוד הוסיפו מהחברה: "חברת החשמל מייחלת להחזרת הבנים הביתה".

צילום: באדיבות המשפחות

הרב שרלו בראיון לחדשות כיפה התייחס להחלטת הוועד: "צריך לזכור שיש לשאלה הזאת עוד היבט - אני מקווה שלכולם ברור שמדינת ישראל מחויבת לעשות הרבה יותר ממה שהיא עושה עד היום כדי להשיב את הבנים הביתה. זה פשוט לא יאומן שאחרי כל כך הרבה שנים הם לא כאן, זו צריכה להיות נקודת מוצא, אבל היחס צריך להיות מופעל כלפי המדינה, כלפי הממשלה, אם אנחנו מאמינים במשילות ואני לא חשוד על אהבת הממשלה הנוכחית".

"ואף על פי כן אם, אנחנו מדברים על משילות אנחנו צריכים להיות עקביים ולומר לעצמנו שאת המדיניות של מדינת ישראל, מנהלת ממשלת ישראל ואני לא חושב שזה יהיה נכון לנהל מדיניות חוץ וביטחון על ידי גופים פרטיים שבמקרה הזה אני תמוך מאד בעמדתם, ואף על פי שאני תומך בעמדתם לא ככה זה צריך להתנהל. את הלחץ של ועד עובדי חברת החשמל, שאני מודה להם מאד על כך, צריך להפנות כלפי ממשלת ישראל וכלפי מנהלי המדיניות שהם אלה שצריכים לנהל אותה, הם המופקדים על כך והם יודעים את המשמעיות השונות של כל פעולה", קובע הרב שרלו.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן