סמוטריץ' תוקף את שי ניצן: "אוויל משריש חסר הבנה לחלוטין"

בעקבות הביקורת על פסיקת בג"ץ אמר פרקליט המדינה לשעבר: "ברור לחלוטין שיש לבית משפט סמכות לבטל חוק יסוד" | סמוטריץ: "חסר הבנה לחלוטין במשפטים", ניצן: "אי אפשר להבין את הביקורת האלימה של גורמים פוליטיים על בג"ץ"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 24/05/21 09:52 יג בסיון התשפא

סמוטריץ' תוקף את שי ניצן: "אוויל משריש חסר הבנה לחלוטין"
שי ניצן, צילום: רועי עלימה, פלאש 90

פרקליט המדינה לשעבר עו"ד שי ניצן התראיין היום (ב') לעיתונאי אסף ליברמן בעקבות הביקורת על פסיקת בג"ץ אמש, שפסלה את חוק היסוד של "פשרת האוזר" : "יש כאן עניין מורכב מבחינה משפטית. ברגע שהכנסת קבעה שחוק רגיל שסותר חוק יסוד בנסיבות מסוימות בטל, אז ברור לחלוטין שיש לבית משפט סמכות לבטל חוק יסוד. עכשיו נשאלת השאלה מי קובע מה זה חוק יסוד?"

ניצן הדף את הביקורת: "העובדה שיש שופטים שמרנים יותר ושמרנים פחות היא דבר מקובל, לכן יש ועדה למינוי שופטים. שיטת מינוי השופטים במדינת ישראל היא מעולה, היא בוודאי יותר טובה מאשר שיטה שאומרת שרק פוליטיקאים ימנו שופטים"

"התגובות מצד גורמים פוליטיים לפסק הדין של בג"ץ מסוכנות ביותר" אמר ניצן.

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' שמע את הריאיון וצייץ בחריפות: "שומע עכשיו את שי ניצן (שמאז פרישתו הפך לחובב מיקרופונים ותשומת לב..) אצל אסף ליברמן. מדובר באוויל משריש חסר הבנה לחלוטין במשפטים. מדקלם שטויות שסטודנט למשפטים שהיה מדקלם היה מודח מהקורס. לא יאמן שהאיש אשכרה היה פרקליט מדינה. מצד שני, אם יאיר גולן היה סגן רמטכ"ל הכל כנראה אפשרי.."

סמוטריץ

סמוטריץ' תוקףצילום: Yossi Aloni/Flash90

שי ניצן התראיין גם לגל"צ ותקף את סמוטריץ: "אי אפשר להבין ולקבל את הביקורת האלימה והמזעזעת של גורמים פוליטיים על בג"ץ. כאשר יו"ר הכנסת ויו"ר מפלגת הציונות הדתית קוראים באופן פומבי לא לקיים את החלטת בג"ץ - זה צעד חמור ביותר"

כזכור, אמש שופטי בג"צ קיבלו עתירות שהוגשו נגד הגדלת התקציב ההמשכי בכנסת הקודמת ב-11 מיליארד שקלים, שעברה על פי דרישת הליכוד כחלק מ"פשרת האוזר", שהתקבלה בחודש אוגוסט בשנה שעברה, ודחתה את מועד העברת התקציב.

ששת השופטים קבעו כי הגדלת התקציב ההמשכי הייתה שימוש לרעה בסמכות המכוננת של הכנסת. שנת התקציב 2020 הסתיימה ומכיוון שכך, השופטים לא ביטלו את התיקון לחוק אלא הסתפקו ב"התראת בטלות" - אזהרה לכנסת מפני חקיקה דומה בהמשך.