הפסקת אש או המשך המבצע? הקבינט מכריע כעת

באל-ג'זירה מדווחים כי גורמים ישראלים רשמיים הודיעו למתווך המצרי על כוונתם להפסיק את הלחימה ברצועת עזה בקרוב. הקבינט המדיני-ביטחוני דן כעת בשאלה הפסקת האש אל מול המשך הלחימה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 20/05/21 18:34 ט בסיון התשפא

הפסקת אש או המשך המבצע? הקבינט מכריע כעת
נתניהו וגנץ. הקבינט יתכנס בקרוב, צילום: עמוס בן גרשום

הקבינט המדיני-ביטחוני מתכנס בשעה זו לדון במהלכים הקרובים של ישראל, כאשר למרות ההבהרות של ראש הממשלה והשרים כי המבצע יימשך עד השגת שקט ביישובי ישראל, ישנם גם דיווחים רבים על מגעים להפסקת אש בתיווך מצרים, כבר ב-24 השעות הקרובות. 

לפני זמן קצר דווח ברשת אל-ג'זירה, כי שליחים מטעמו של נתניהו הודיעו באופן רשמי למתווך המצרי במשא ומתן עם החמאס, כי בכוונתם להפסיק את המערכה הצבאית ברצועת עזה. לא נמסרה תגובה מטעם ראש הממשלה לדיווח. 

חבר הכנסת איתמר בן גביר מהציונות הדתית יצא נגד הדיווחים על הפסקת אש והבהיר: "סיום המבצע בטרם הפלת שלטון החמאס פירושו הפוגה זמנית והתחמשות של ארגון שמטרתו לא משתנה: מחיקת מדינת ישראל. הפסקת אש שכזאת היא כניעה לטרור וחולשה ועל ראש הממשלה להבין שלא נגבה אותו בכל מחיר. ודאי אם נגלה שאינטרסים ביטחוניים של ישראל נפגעו או אם חלילה ראש הממשלה עשה ויתורים בירושלים. אני מתבייש הערב בממשלת ישראל וסבור שהפסקת האש היא יריקה בפרצוף של תושבי הדרום".

מוקדם יותר, הבהיר יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לנתניהו כי, "אם חס וחלילה הסכם/הבנות מול חמאס יכללו, במפורש או במשתמע, פסיק שקשור לירושלים (כניעה שלך בהר הבית או בשמעון הצדיק) - אתה יכול לשכוח מלהקים ממשלה".