השופטת שנחשדה בשוחד מיני מאיימת: לא אפרוש

התפתחות בתיק החקירה נגד השופטת אתי כרייף, שנחשדה במתן שוחד מיני ליו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה. כרייף מבקשת שלא יפגעו בזכויותיה הפנסיוניות ושישלבו אותה כשופטת בדימוס בוועדת השחרורים

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/21 12:47 ח בסיון התשפא

השופטת שנחשדה בשוחד מיני מאיימת: לא אפרוש
בית משפט השלום. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90. נתי שוחט

התפתחות מעניינית בתיק החקירה נגד השופטת אתי כרייף, שנחשדה במתן שוחד מיני ליו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה. כך דווח אמש בחדשות 12. נזכיר כי התיק נסגר לאחר שכרייף התחייבה שלא תחזור לכס השיפוט, אך כעת עשוי התיק להיפתח מחדש מכיוון שהשופטת מאיימת לחזור בה מהסיכום.

באמצעות פרקליטיה – ציון אמיר וארנה לין, פנתה כרייף להנהלת בתי המשפט והבהירה שאמנם התחייבה שלא לחזור לכס השיפוט, אך מעולם לא התחייבה להתפטר. כרייף מבקשת שלא יפגעו בזכויותיה הפנסיוניות ושישלבו אותה כשופטת בדימוס בוועדת השחרורים.

נזכיר כי התיק נגד כרייף ונוה נסגר, אך המשנה לפרקליט המדינה העוסק בעניינה של כרייף הדגיש שהיה מקום להעמידה לדין בחשד להשמדת ראייה. המשנה לפרקליט המדינה, החליט לאחר התלבטות, שאין סיכוי סביר להרשעה בתיק זה, וכי על אף ממצאים עובדתיים קשים שעלו מן החקירה - ממצאים העולים לכאורה כדי מעשים פליליים - יש לגנוז את התיק.

הפרשייה החמורה החלה בינואר 2019, אז התירה המשטרה לפרסם פרטים מעטים על התיק, ולפיהם ביחידת להב 433 מתנהלת חקירה בחשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בקשר למינוי שופטים. במסגרת זאת נחקר חשד למתן שוחד מיני בין עורך דין בכיר לשופטת בבית משפט השלום. 

במהלך החקירה גילו החוקרים כי כרייף מחקה התכתבות וואטסאפ בינה לבין שר האוצר לשעבר משה כחלון, אך הצליחו לשחזר אותה, לאחר שהתעורר החשד כי בין השניים היה קשר קרוב. עוד נחשף כי כחלון התקשר למי שעמד בראש לשכת עורכי הדין, אפי נווה, והבהיר לו כי הוא תומך במינויה של כרייף, כל זאת בזמן הפגישה בינו לבין כרייף.