סערת סלקום | מועצות אזוריות נגד החברה: "מדובר באובדן עשתונות ערכי"

קבוצת התקשורת הישראלית הודיעה לעובדיה כי הם יפסיקו את עבודתם לשעה, "נצא החוצה לעמוד ביחד כולנו - בעד דו קיום, אחווה ואהבת חינם". התגובות לא איחרו לבוא ולקוחות רבים הודיעו כי יחפשו חברה אחרת. סלקום: "ההתכנסות היתה בקריאה לדו קיום וחיים משותפים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/05/21 16:59 ז בסיון התשפא

סערת סלקום | מועצות אזוריות נגד החברה: "מדובר באובדן עשתונות ערכי"
סלקום, צילום: Miriam Alster/FLASH90

קבוצת התקשורת הישראלית, "סלקום", הודיעה אתמול לעובדיה כי החברה תפסיק היום (ג') את העבודה למשך שעה כאות הזדהות עם שביתת ערביי ישראל. "מחאה! احتجاج!", נכתב במודעת החברה, "החל מהשעה 13:00 ועד לשעה 14:00 נצא החוצה לעמוד ביחד כולנו - בעד דו קיום, אחווה ואהבת חינם". על הפרסום חתמו סמנכ"ל משאבי אנושף אורלי פסקל, ויו"ר ועד העובדים, מיה יניב.

צילום: ללא


לקוחות רבים של החברה הגיבו בזעם להחלטת סלקום לקחת חלק פעיל בשביתת ערביי ישראל והודיעו כי הם מתנתקים ומחפשים חברה חדשה. יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' כתב: "סלקום מתנתקת מעם ישראל, עם ישראל מתנתק מסלקום".

"סלקום מזדהה עם האויב בשעת מלחמה? עוזבים את סלקום עכשיו!", כתב לקוח החברה בחשבון הטוויטר שלו. אחר כתב: "כל הכבוד לסלקום על היוזמה המרגשת וכדי להמשיך את מחווה נוטפת היופי הזאת אעזוב היום את חברת סלקום על שלל שירותיה לטובת חברה אחרת".

בסלקום לא שיערו את גודל הסערה, והגיבו לטענות: "סלקום היא חברה ישראלית שמשרתת את כלל תושבי המדינה בעתות רגיעה ועל אחת כמה וכמה בעתות חירום. בסלקום יש עובדים מכל הדתות והאמונות, אשר עובדים יחד, כתף אל כתף, גם בימים האלה. חלקם חוששים ומסכנים את עצמם ברגעים אלה ממש בכדי לתת שירות באזורים מסוימים".
 
עוד הם אמרו: "ההתכנסות היום היתה בקריאה לדו קיום וחיים משותפים ובאה מהמקום של עובדים שחיים ועובדים יחד. מובן מאליו כי אין ולא היה כל קשר או הזדהות עם השביתה של ועדת המעקב במגזר הערבי. בדיעבד, העיתוי היה שגוי והוא זה שאיפשר למי שמחפש להלהיט רוחות, ליצור קשר שלא קיים בין שני הדברים".

מרכז ישיבות בני עקיבא: "איננו יכולים לקבל את ההזדהות של החברה ועובדיה עם שביתת ערביי ישראל ותומכי הטרור"

מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא התחיל בתהליך הניוד של מאות מספריו מרשת סלקום בעקבות ההזדהות עם תומכי הטרור. מנכ"ל הרשת אלחנן גלט, אמר: "למרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא מאות מנויי סלולר ברשת סלקום. כגוף חינוכי ציוני ולאומי איננו יכולים לקבל את ההזדהות של החברה ועובדיה עם שביתת ערביי ישראל ותומכי הטרור. לכן הרשת פתחה בהליך להחלפת שירותי החברה בחברה אחרת שבתקווה תהיה יותר ציונית וערכית".

בעקבות הפרסום, המועצה האזורית גוש עציון תצא למכרז חדש לאספקת שירותי תקשורת במקום חברת סלקום עימה עובדת המועצה כיום. ראש המועצה, שלמה נאמן, אמר: "שביתה לדו קיום, אתם השתגעתם? אנחנו מצפים מחברת סלקום שתסייע למשק הישראלי, לא שתזיק לו מבפנים עם שביתות וחיזוק לגרועים שבאויבנו. נצא מידית למכרז חדש לאספקת שירותי תקשורת במקום חברת סלקום, עימה אנחנו עובדים היום. סלאמת סלקום - תשבתו בלעדינו!".

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, פנה במכתב למנכ"ל חברת סלקום אבי גבאי, והודיע לו כי המועצה מבטלת את ההתקשרות השוטפת שלה עם חברת סלקום. "התבלבלתם בחברת סלקום בין אוהב לאויב, שכחתם מיהו הצד הטוב ומיהו הצד הרע. עם צמד המילים "דו-קיום" אתם מטשטשים את העובדה כי מחבלים ופורעים ערבים קמים בימים אלה על העם היהודי. מדובר באובדן עשתונות ערכי שאני רואה חובה להתנער מהשתייכות אליו".

"על כן, הנחתי את גזברות המועצה להביא לסיום ההתקשרות עם חברת סלקום בהקדם האפשרי. הנחתי גם כן שההתקשרות החדשה תהיה עם חברה שאינה מגלה הזדהות עם פעולות של אוייבי ישראל בעת שאזרחי ישראל נתונים תחת מתקפת טרור ערבי בכמה חזיתות".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ומנכ"ל החברה הכלכלית לפיתוח השומרון רובי טלמן, הודיעו היום למנכ"ל חברת סלקום, כי הן עוצרות את העבודה עם החברה ולמעשה מבטלים התקשרות של מעל 1000 מנויים בחודש של המועצה ושל החברה לפיתוח השומרון. 

"אנחנו לא מעוניינים להיות מנויים בחברת סלולאר ישראלית ששכחה לאיזה צד של המתרס היא שייכת" אמר יוסי דגן. "בשעת מלחמה, החברה מתבלבלת ומחליטה לגנות "קיצוניים בשני הצדדים" על איזה קיצוניים היא מדברת? על משפחות בלוד, על ילדים שלא יכולים לישון בלילה כי פורעים ערבים שורפים בתים יהודיים ובתי כנסת? על ילדים בדרום, שלא ישנים כבר מעל שבוע כי מישהו מנסה לגדוע את חייהם יום יום? אין שני צדדים למתרס".

"גרופ-קנה הכל", הכוללת בתוכה את רשת ישיבות בני עקביא, רשת נועם-צביה ותנועות הנוער הדתיות, החליטה גם היא לנקוט בצעד חריג. "זה למעלה מ-20 שנה יש ביננו שותפות עסקית, מכבדת ומקצועית כשלמעלה מ20,000 לקוחות משותפים שלנו, צורכים את שירותי החברה לגווניהם.  זוהי אמנם שותפות ארוכת שנים אך נדמה כעת,  כי נצטרך לגדוע אותה באחת ולהיפרד ממכם יחד עם כל לקוחותינו באופן מיידי".

"בחרתם לחטוא לאמת, כדי למצוא חן בעיני מאן דהו.. זוהי זכותכם.  אבל אנחנו לא נהיה שם אתכם.   תתביישו. לצערנו, אם לא נקבל התנערות והתנצלות פומבית כלפי כלל אזרחי המדינה על הצעד בו נקטתם / נקטו עובדיכם, ניאלץ להודיע לכלל לקוחותינו על עזיבת חברת סלקום לאלתר".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן