אלון דוידי: "קורא לשחזר את הפעולות של צוק איתן"

ראש העיר שדרות אמר בראיון לחדשות כיפה סבור כי חיסול החמאס יביא לשקט בכל הגזרות בישראל: "מי שרוצה להוריד את הטרור והפרעות בישראל צריך להוריד את האויב המרכזי". על מותו של הילד עידו שנהרג בממ"ד ביתו הגיב: "חשוב לזכור כי עדיין המרחב הבטוח ביותר בבתים הוא הממ"ד"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 13/05/21 18:20 ב בסיון התשפא

אלון דוידי: "קורא לשחזר את הפעולות של צוק איתן"
אלון דוידי, צילום: Hadas Parush/Flash90

מבצע שומר החומות: ארבעה ימים של מתקפות על ישראל, בהם חמאס ירה לעבר ישראל אלפי רקטות שחלקן גם פגעו בישובים. מתחילת סבב הלחימה 7 בני אדם נהרגו מפגיעת רקטות, בהם הילד בן ה-5, עידו אביגל, שנפגע אמש מרקטת קסאם שפגעה בביתו בשדרות. אמו של הילד מאושפזת בבית החולים ואחותו בת ה-7 נפגעה ונמצאת בסדרת בדיקות, יחד עם עוד עשרות פצועים נוספים מירי הרקטות.

ראש העיר שדרות, אלון דוידי, התראיין לחדשות כיפה ושיתף את תחושותיו בתקופה קשה על עירו, "אנחנו כמו כל תושבי המדינה  תחת מתקפות של חמאס, אנחנו בעיר מכירים אותו כבר למעלה מ-20 שנה, ואנחנו נותנים לכוחות הביטחון גיבוי מלא עד שיורידו את חמאס". כאמור, העיר כולה מתאבלת על מתו עידו אביגל הי"ד, בהם גם דוידי שכואב את מות הילד שנהרג בזמן שהיה בממ"ד של ביתו.

הכל נעשה כמו שצריך ועדיין הילד נהרג במרחב המוגן, איך זה משפיע על הביטחון של אזרחי שדרות? 

"הדברים בבדיקה של פיקוד העורף. אך חשוב לזכור כי עדיין המרחב הבטוח ביותר בבתים הוא הממ"ד, תושבי שדרות הם למודי ניסיון ומאוד ממושמעים להנחיות של פיקוד העורף".

כיצד לדעתך על המדינה לפעול כדי לחדול את המתקפות ברחבי הארץ? 

"צה"ל צריך להמשיך את העבודה שלו אנחנו ראשי המועצות בעוטף עזה נותנים להם את כל הגיבוי, יש להמשיך לפגוע בחמאס. צריך לפגוע בקבינט הביטחוני ובקבינט המדיני שלהם, בנכסים ובתשתיות וזו הדרך היחידה לדעתי למוטט את החמאס. זה יפתור גם את בעיית המתפרעים בלוד, והמחבלים ביהודה ושומרון הנושאים את עיניהם לחמאס, אם הם יראו שישראל לא מכה את החמאס יהיה להם את הביטחון לפגוע באזרחים. מי שרוצה להוריד את הטרור והפרעות בישראל צריך להוריד את האויב המרכזי וזה החמאס".

דוידי גם התייחס למתן הפרוטקשן של המשטרה לבדואים כדי שהסדר יישמר, "אבדן המשילות בדרום זה לא דבר חדש, כבר שנים שלא משתלטים ולא מטפלים בבעיות בדרום ועכשיו אלו התוצאות". לבסוף טען דוידי כי כדי להסדיר את המצב בדרום כולו יש "לשחזר את הפעולות של צוק איתן. לעשות מבצע קרקעי נרחב ולהוריד את ראש הנחש בעזה. לעצרי מדינת ישראל ממשיכה את מדיניות ההכלה, והחמאס קיבל תעודת ביטוח שלא יפגעו בו. הם ניצלו את כל זמן ההפוגה בשנים האחרונות כדי להתעצם, מי שרוצה להחזיר את השקט צריך להתעשת מול הפורעים ולנהוג בהם".