עצוב מאוד: נקבע מותו של הילד בן ה-6 שנפצע מרקטה בשדרות

ישיבת הקבינט נפתחה באיחור והשרים דנים בהמשך המבצע והרחבת הפעילות. בעקבות איומי ארגון הטרור להגדיל את טווח הירי, ראשי ערים נוספים בארץ הורו על פתיחת מקלטים | צה"ל ממשיך לתקוף יעדי טרור בעזה וחמאס ממשיך לשגר רקטות לעבר ישראל

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/05/21 23:26 א בסיון התשפא

עצוב מאוד: נקבע מותו של הילד בן ה-6 שנפצע מרקטה בשדרות
תיעוד מבית שמש, צילום: Nati Shohat/Flash90

עיריית שדרות פרסמה הערב הודעה על מותו של הילד בן ה5, עידו אביגל, שנפגע הערב מרקטת קסאם בדירה בעיר. ראש העיר, אלון דוידי, פגש את האבא בעת הבשורה על מותו של הבן.  אמו של הילד מאושפזת בבית החולים ואחותו בת ה-7 נפגעה ונמצאת בסדרת בדיקות. 
דוידי: "אנו כואבים את כאבה של המשפחה היקרה שהצטרפה לפני 4 שנים לקהילת שדרות ואיבדה הערב את בנם הרך. אנו דורשים מהנהגת המדינה להמשיך במבצע ולפגוע פגיעה אנושה בג'יהאד ובחמאס ובמנהיגיהם כדי להשיב את השקט לתושבי שדרות, עוטף עזה והדרום".

יום מספר 3 למבצע "שומר החומות". כ-1,200 רקטות שיגר ארגון הטרור חמאס לעבר יישובי וערי ישראל, והערב (ד') הקבינט המדיני-ביטחוני החל בדיון בכדי לדון בהמשך המבצע ואולי אף להרחיבו. לאחר שחמאס איים בהרחבת הירי, מקלטים נפתחו בערים נוספות.

הותר לפרסום: סמל-ראשון עומר טביב ז״ל, הוא ההרוג מירי הנ"ט

הדרג המדיני מגבה את צה"ל ומערכת הביטחון מתכוננים לימי לחימה רבים, במהלך הדיון אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי מדובר בשבוע לפחות. ראש הממשלה ושר הביטחון בני גנץ הציגו לשרי הקבינט תכנית להרחבת התקיפות ולהוסיף בחיסולים. מאוחר יותר, אישר הקבינט עליית מדרגה במדיניות התקיפות.

דובר צה"ל עדכן כי נכון לשעה 20:00  והחל מהשעה 6:00 הבוקר, זוהו כ-180 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-40 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות רקטות על פי מדיניות היירוט.

סביב השעה 19:20 נורה מטח כבד של רקטות לעבר אזורים רבים בדרום וגם במרכז הארץ. חמאס פרסם: "ירינו 130 רקטות לעבר ערי ישראל בדקות האחרונות".

בשדרות דיווחו על 6 פצועים בעקבות פגיעה ישירה בבניין, ובהם ילד בן 6 שנפצע תחילה באורח אנוש ועבר החייאה אך בסביבות השעה 23:20 נקבע מותו, אמו נפצעה קשה. אדם אחד נפצע באורח בינוני ו-3 נוספים קל. בניין באשקלון ספג פגיעה ישירה אך שם ברוך ה' לא היו נפגעים. בסביבות השעה 21:00 מטח כבד נורה לעבר ישובי הדרום, כולל אזור התעשייה אשקלון.

בשעות הערב תקף צה"ל כלי רכב ובו חוליית משגרי נ"ט של ארגון הטרור ג'יהאד אסאלמי פלשתיני. כמו כן, כלי טיס של צה"ל תקף כלי רכב בדרום רצועת עזה, ובו חוליית משגרי נ"ט של גא"פ. בנוסף, צה"ל תקף משרד ממשלתי של חמאס ברפיח ואת מגדל "אל שורוק" בעזה.

https://twitter.com/idfonline/status/1392510830592266245?s=20

לאחר חיסול הבכירים ב"פורום המטה הכללי" המקורבים לראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, איים הארגון להגדיל את טווח ירי הרקטות לאזורים נוספים בארץ, ובחיפה ואילת החליטו לפתוח מקלטים..  

בהודעת המשטרה נכתב: "כוחות המשטרה הפועלים בעיר שדרות, איתרו בית שנפגע מטיל, במקום ישנו דיווח ראשוני על נפגעים. כוחות המשטרה פועלים גם בעיר אשקלון לאיתור זירות בעקבות דיווחים על נפילות טילים ופגיעות במבנים".