תגבור למשטרה: גנץ חתם על צו גיוס ל-10 פלוגות מילואים במג"ב

כתגבור לכוחות המשטרה שמתמודדים עם התפרעויות הערבים והעימותים עם יהודים, 10 פלוגות מג"ב במילואים יגוייסו. שר הביטחון הבהיר: חיילי צה"ל לא יעסקו בשום פעולת שיטור ואכיפה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 13/05/21 09:57 ב בסיון התשפא

תגבור למשטרה: גנץ חתם על צו גיוס ל-10 פלוגות מילואים במג"ב
חיילי מג"ב, יתגברו את המשטרה. אילוסטרציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות התפרעויות הערבים ברחבי המדינה, והעימותים עם יהודים, שמתבטאת בעיקר באזלת ידה של המשטרה שלא מצליחה לנכוח בכל המהומות ולהשליט סדר, חתם היום (ה') שר הביטחון בני גנץ על צו המאשר גיוס של 10 פלוגות מג"ב נוספות במילואים, זאת לאחר הסטת הכוחות והגיוס שנערכו שלשום. 

עוד החליט שר הביטחון, לסייע למשטרת ישראל ולמג"ב בכל מה שנדרש, לרבות בהליך הגיוס, במעטפת הלוגיסטית, באימון ובחיול הפלוגות בכדי להכניסן לכשירות באופן מהיר ואפקטיבי. לצד זאת, קבע שר הביטחון כי אף חייל צה"ל לא יעסוק בפעולות שיטור, שאינן חלק ממשימותיו הביטחוניות של צה"ל.

שר הביטחון גנץ אמר הבוקר כי, "אנו בשעת חירום על רקע לאומני - ובעת הזו נדרש תגבור מאסיבי של כוחות בשטח, שיוזרמו באופן מיידי, וישליטו חוק וסדר. עם זאת, פעולות השיטור ואכיפת הסדר הציבורי, אינן תחליף לאחריות ההנהגה להרגעת הרוחות. אמש פגשתי 30 ראשי רשויות ערביות, וגם היום אמשיך במאמצים עם מנהיגים מהציבור הערבי והיהודי, בכדי לצנן את השטח, ולהפסיק את ההסתה והשיסוי שקורע את החברה הישראלית מבפנים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן