צה"ל ושב"כ חיסלו בכירים בחמאס | מטח כבד לעבר ערי הדרום

מטוסי קרב תקפו שני אתרים לייצור אמצעי לחימה בצפון רצועת עזה שפעלו מתוך מרחב אזרחי. צה"ל: "חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסיה האזרחית". מטחים כבדים לעבר אשדוד, אשקלון ובאר שבע | כינוס הקבינט הוקדם ל-17:30

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 12/05/21 14:04 א בסיון התשפא

צה"ל ושב"כ חיסלו בכירים בחמאס | מטח כבד לעבר ערי הדרום
מחבלי חמאס. ארכיון, צילום: עבד רחים חטיב פלאש 90

הותר לפרסום: היום (ד׳) ביצעו צה״ל ושירות הביטחון הכללי מבצע מורכב וראשון מסוגו לסיכול בו זמני של מספר מפקדים בכירים בארגון הטרור חמאס, בעיר עזה ובחאן יונס, המהווים חלק מרכזי מ״פורום המטה הכללי״ של חמאס ונחשבים מקורבים לראש הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס, מוחמד דף. פרטי הבכירים יפורסמו בהמשך. עוד מדווח כי לפני זמן קצר כלי טיס של  צה"ל פגע בשתי חוליות חמאס שהפעילו טילי נ"ט. 

מספר שעות לאחר הפגיעה, פרסם השב"כ את השמות והתפקידים של הבכירים בפורום המטה הכללי של חמאס: באסם עיסא - מח"ט העיר עזה, ג'מעה טחלה - ראש מערך הסייבר ומוביל פרויקט שיפור הטילים של ארגון הטרור, גמאל זבדה - ראש מחלקת הפיתוח והפרויקטים במטה הייצור של חמאס וח'אזם חטיב - ראש מחלקת המהנדסים במערך היצור של חמא"ס. כמו כן משמש סגן ר' מערך היצור. 

סביב השעה 15:00 מטח כבד לעבר ערי הדרום אשדוד, אשקלון באר שבע ודימונה. חמאס טען כי שיגר 15 רקטות לעבר דימונה בעקבות חיסול המקורבים למוחמד דף. באשקלון דיווחו על פגיעה ישירה בבניין, ללא נפגעים. 

צה"ל ממשיך בגל התקיפות, במסגרתו הותקפו אתרים לייצור אמצעי לחימה של ארגוני הטרור חמאס והג׳יהאד האיסלאמי. מטוסי קרב של צה"ל תקפו שני אתרים לייצור אמצעי לחימה בצפון רצועת עזה, שפעלו מתוך מרחב אזרחי ושימשו לייצור של תשתיות טרור. "ארגון הטרור חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסיה האזרחית ברצועת עזה. צה"ל נוקט באמצעי זהירות ככל הניתן לצמצום פגיעה אפשרית באזרחים ובמבנים אזרחיים במהלך פעילותו הצבאית", נמסר מצה"ל.

אזעקת צבע אדום נשמעה בעיר אשדוד בשעה ששר הבריאות אדלשטיין מסייר בבי"ח 'אסותא' בעיר, כמו כן מטח כבד של ירי רקטות שוגר לעבר אשדוד, אשקלון ויישובי עוטף עזה.

המבצע מצטרף לסיכול ירי רקטות אל עבר הערים אשדוד ואשקלון, סיכל משגר רקטות של ארגון הטרור חמאס, שהיה מוכוון לערים אשדוד ואשקלון. המשגר היה ערוך לשיגור מיידי של עשר רקטות מצפון רצועת עזה. בנוסף כלי טיס של צה״ל תקף חוליית שיגור כטב"ם נפץ של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. החולייה הותקפה בזמן ההכנות לשיגור הכטב"ם לשטח ישראל. וכן כלי טיס של צה״ל תקפו שתי חוליות של משגרי נ"ט.

שר הביטחון גנץ ביקר היום באשקלון ואמר: "בעזה- מגדלים נופלים, מפעלים קורסים, מנהרות מושמדות ומפקדים מסוכלים. צה"ל ימשיך לתקוף ויביא לשקט מוחלט ולטווח רחוק. כרגע אין תאריך סיום. לא נקבל הטפות מוסר מאף ארגון או מוסד על זכותנו וחובתנו להגן על אזרחי ישראל."

אירוע משולב מהקשים שאירועו בגבול רצועת עזה אירע בשעות הבוקר. מחבלי חמאס ירו נ"ט בשעות הבוקר מצפון רצועת עזה ליד נתיב העשרה לשטח ישראל, בו נפגעו 4 נפגעים מהם פצוע אנוש, 3 קשה. מיד לאחר מכן ‏בוצע ירי נ"ט מצפון רצועת עזה לשטח ישראל לעבר כוחות צה"ל של שיריון שהיו בשטח האירוע. בעקבות המשך ההסלמה הקבינט הקדים את פגישתו ל-17:30, ככל הנראה השרים יצביעו על הרחבת המבצע.