תושב לוד: "במקום שאין משטרה אנחנו המשטרה"

יואל פרנקבורג בראיון לחדשות כיפה מספר בתסכול על המעצרים דווקא של היהודים בעיר לוד: "כנסו למעצר על זה שהצילו לי את החיים". על מפכ"ל המשטרה אמר: "הוא דואג ליחסי ציבור שלו, ועל המשפחות שלנו הוא לא דואג בכלל. הוא מוזמן לחזור למשרד שלו"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 12/05/21 12:04 א בסיון התשפא

תושב לוד: "במקום שאין משטרה אנחנו המשטרה"
יואל פרנקבורג תושב לוד בראיון לחדשות כיפה, צילום: צילום מסך

אינתיפאדה בלוד: העיר המעורבת חוותה יום נוסף של מהומות אלימות קשות, התושבים הערבים במקום ביצעו במהלך היום אירועי השחתה בהם פגעו בבתי הכנסת, הציתו ספרי קודש, שרפו כל רכב אשר עובר בדרכם ובבתים בהם הם ידעו שמתגוררים תושבים יהודים ביצעו חבלות ברכושם. תושב העיר יואל פרנקנבורג התראיין לחדשות כיפה על התסכול הקשה שעוברים התושבים בעיר. 

"מה שעובר עלינו ,זה הימים הכי מטורפים שעברו עלינו בחיים", מספר פרנקנבורג. "מדובר בסרט אימה, ואנחנו משתדלים להתמודד עם זה בגבורה". פרנקנבורג החל הבעבת תתסכול והפניית אצבע מאשימה לגורמי הביטחון והממשלה: "אנחנו מתמודדים עם זה לבד, המשטרה והממשלה זנחו אותנו, אנחנו מרגישים אבודים - זו האמת".

אין מענה? אתם מתקשרים למשטרה ומה קורה אחר כך?

"המשטרה נמצאת ברחובות, אבל גם הפורעים והמשטרה לא עושה כלום נגדם. אתמול הגיעה קבוצה של חבר'ה מהשומרון עם נשקים כדי להגן עלינו, ואנחנו מפטרלים גם בעצמנו ודואגים לעצמנו. אנחנו שומעים את המפכ"ל עושה ראיונות לפוטו-אפ אבל מעבר לזה, כלום".

המפכ"ל לא באמת דואג לכם? 

"בטח שהמפכ"ל דואג לנו. הוא דואג להכניס אותנו למעצר אחרי שאנחנו מגנים על המשפחות שלנו, הוא דואג לעצור ברחובות אנשים שמפטרלים כדי להגן על הרכבים שלהם, בטח שהוא דואג לנו. הוא דואג על הועדת חקירה הבאה של עצמו, אפס דאגה לחיים שלנו ואפס דאגה לילדים שלנו. הוא דואג ליחסי ציבור שלו, ועל המשפחות שלנו הוא לא דואג בכלל. אנחנו דואגים לעצמנו ומפטרלים בעצמנו, ורק עכשיו הודיעו לנו שעצרו חבר נוסף שהגן עלינו כשירה באוויר בזמן הפגנה שערבים רצו לכיוונו עם בקבוקי תבערה. אם זו הדאגה של המפכ"ל הוא מוזמן לחזור למשרד שלו. צדיקים הגיעו לעזור לנו לפטרל, במקום שאין משטרה אנחנו המשטרה".

פרנקנבורג מספר על ארבעה חברים הקרובים לו שנכנסו למעצר לאחר שפטרלו, "נכנסו למעצר על זה שהצילו לי את החיים". עוד הוסיף: "במקום שאנחנו נראיין אותם, נדליק בשבילם משוא ונכריז עליהם כגיבורי ישראל, הם עכשיו במעצר". פרנקנבורג מוסיף למחות על המציאות בה אדם שרוצה להגן על עצמו ויורה באוויר מסיים במעצר וטוען שאי אפשר לחיות עם המציאות הזו בשלום ובשלווה. 

אתה תומך ברעיון להפעיל עוצר על העיר?

"לא. למה להטיל עליי עוצר? צריך לעצור את מי שמתפרע, אם צריך לעצור עשרות אלפים אז שיעצרו עשרות אלפים, מבחינתי שיגלו אותם - זה לא מעניין אותי".

מנגד פרנקנבורג מבקש להבהיר כי מדובר במציאות חדשה ושלרוב בעיר חיים בשלום, ושיש שותפות נהדרת בין היהודים והערבים בלוד. הוא מספר כי למעט התנכלויות קטנות, דברים בסדר גודל כמו היומיים האחרונים לא היו בעיר מעולם. קושי נוסף וקשה במיוחד עבור פרנקנבורג הוא התיווך של המציאות הקשה לילדים: "בכנות אני אענה, בוכים יחד עם הילדים זה מה שעשינו"