המשנה לראש עיריית לוד: "מעדיפים אותנו מתים בתוך שקית ניילון"

נתנאל איזק בראיון לחדשות כיפה מספר על ההפקרות שתושבי לוד חשים מצד משטרת ישראל: "שלושה אזרחים שהגנו על עצמם נכנסים לחקירה אחרי ששעה וחצי אף שוטר לא הגיע, מישהו יתחקר למה המשטרה לא הגיעה במשך כל הזמן הזה?"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 12/05/21 10:14 א בסיון התשפא

המשנה לראש עיריית לוד: "מעדיפים אותנו מתים בתוך שקית ניילון"
מפגינים נואשים בלוד, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

אינתיפאדה בלוד: העיר המעורבת חוותה יום נוסף של מהומות אלימות קשות, התושבים הערבים במקום ביצעו במהלך היום אירועי השחתה בהם פגעו בבתי הכנסת, הציתו ספרי קודש, שרפו כל רכב אשר עובר בדרכם ובבתים בהם הם ידעו שמתגוררים תושבים יהודים ביצעו חבלות ברכושם. חבר העירייה ומשנה לראש העיר, נתנאל איזק, מספר לחדשות כיפה על התסכול הקשה שעוברים התושבים בעיר. 

"לא להאמין שבעיר במרכז הארץ יש פוגרום. זה דברים שלמדנו בשיעורי היסטוריה על מאורעות תרפ"ט, אבל אז לא היה צבא שיגן עליהם" אומר איזק ומוסיף, "אבל הנה גם בשנת 2021 שוב אזרחים נאלצים להגן על עצמם בגופם. בסוף אותם אנשים שמגנים על משפחותיהם שלהם, אותם מכניסים למעצר, זה לא נורמלי". איזק המשיך לפרט על המקרה בו נעצרו האזרחים שהגנו על עצמם: "בשעה 23:40 התקבל דיווח למשטרת לוד, שיבואו מהר להגן על תושבים יהודים שזורקים עליהם אבנים, אך במשך שעה ועשרים דקות המשטרה לא מגיעה. . אנשים החלו בוכים בטלפון ואף אחד לא מגיע"

"מתי כן הגיעו?" מספר איזק,"חצי דקה אחרי שאנשים נאלצו להגן על עצמם והיו נפגעים, אז הגיעה המשטרה ועקבה לחקירה את אלה שהגנו על עצמם. כמה אנשים נעצרו מהצד השני? אפס! ראש הממשלה הגיע לפה אתמול ואומר שמה שקורה בעיר הוא בלתי נתפס, אז למה דווקא האנשים האלו נמצאים במעצר?".  אוזלת היד של המשטרה בעיר הגיעה למצב כי במהלך הלילה הגיעו לעיר מאות יהודים שלפי איזק באו לעשות תורניות שמירה בשכונות. "מתפרעים מסתובבים ברחובות ושורפים בתי כנסת וניידות משטרה, וכל זה בלי שנורה כדור אחד אפילו לא כדור גומי".

 התסכול אותו מביע איזק אף גדל והוא תוקף את מערכת המשפט והביטחון של ישראל: "אנשים עם אקדחים מפחדים להשתמש בהם, כי הם מבינים שמעדיפים אותם מתים בתוך שקית ניילון מאשר שהם יצטרכו להסביר בפני שופט למה הם ירו".  עוד הוסיף: "הפקירו אותנו! והאבסורד הוא שאנחנו מתחננים על כך שנים, והנה הכל מתפרץ, כל הזמן מגלגלים אחריות. שלושה אזרחים שהגנו על עצמם נכנסים לחקירה אחרי ששעה וחצי אף שוטר לא הגיע, מישהו יתחקר למה המשטרה לא הגיעה במשך כל הזמן הזה? המשטרה ובית המשפט שומעים חודשים על התפרעויות, מישהו יתחקר למה הם לא עשו כלום? אף אחד".

"בשנת 2021 יהודי טוב זה יהודי מת" קרא איזק בכאב, "מי שמגן על עצמו הוא פושע, זה בלתי נתפס ואני מצטער שאני נסער כל כך". קושי נוסף שמעלה איזק הוא התיווך של המצב לילדים שבעיר: "איך מסבירים לילד בכיתה ד' ששרפו לו את הכיתה? הוא גם שואל אותי 'סבא הוגו לא ברח מאוסטריה לישראל כי שרפו לו את הכיתה?'. מה אומרים לילדים שחוזרים להרטיב בלילה? ששומעים יריות ברחובות? רוצים שנמות?". הוא גם מספר על  הרבה מבוגרים ואנשים עריריים שנמצאים בסכנה ואין מי שיהיה איתם, ושפינו משפחות מבתיהם כדי שימלטו לקרובים הגרים במקומות אחרים. "איפה אנחנו חיים, בגרמניה? זה לא עניין של ימין או שמאל, מדובר במשפחות שבדרך כלל חיים בהרמוניה ומסייעים גם למשפחות הערביות. מימי לא התביישתי ככה".

איזק הוא גם מספר 21 ברשימת תקווה חדשה, כשנשאל האם הוא חושב שצריכה לקום ממשלת ימין או ממשלת חירם רחבה על מנת למגר את המצב בארץ השיב: "אני לא נכנס לנושא. את דעתי אני אגיד לראש המפלגה בעצמי. אני תושב לוד ומעניין אותי רק מה שקורה בלוד".