האסון במירון: שני מנהלי בטיחות עוכבו לחקירה

למעלה משבוע וחצי לאחר האסון בקבר רבי שמעון בר יוחאי, בו נהרגו 45 בני אדם ועוד 150 נפצעו, החלו אנשי היחידה לחקירות כלכליות בלהב 433, לחקור את שני אנשי המקצוע שאישרו את תכניות הבטיחות במקום בו התרחש האסון

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/21 07:32 כח באייר התשפא

האסון במירון: שני מנהלי בטיחות עוכבו לחקירה
האסון המירון, צילום: David Cohen/Flash90

חקירה ראשונה. 11 ימים מאז האסון הכבד בהר מירון, בו נהרגו 45 בני אדם ו-150 נוספים נפצעו. הבוקר (ב') עוכבו לחקירה המהנדס ויועץ הבטיחות של אירוע ההילולה. השניים חתומים על תכניות הבטיחות של האירוע והם עוכבו לחקירה על ידי אנשי היחידה לחקירות כלכליות בלהב 433 של המשטרה. 

בשבוע שעבר, קבע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדבליט, כי צוות משותף יחקור את האסון הנורא בקבר רבי שמעון בר יוחאי. על פי המתווה שהציג מנדלבליט, צוותי חקירה של משטרת ישראל ושל המחלקה לחקירות שוטרים יעבדו באופן משותף ומתואם לצורך חקירת האירוע. 

עוד בשבוע שעבר הבהיר מנדלבליט כי אין כל מניעה משפטית להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את האסון. את חוות הדעת נתן מנדלבליט בעקבות בקשתו של שר המשפטים בני גנץ בעניין הסמכות של ממשלת מעבר לקבל החלטה שכזו.

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, הודיע בתחילת אותו שבוע כי בעקבות האסון הוא יפתח בביקורת מדינה מיוחדת. הביקורת תעסוק בשלושה מישורים: הטיפול הממשלתי של הגורמים האחראים במדינה, הנושא השני הוא הזנחתו של מתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי, והמישור השלישי יהיה כיצד מסדירים אירועים המונים במדינת ישראל למניעת אסון דומה בעתיד.

אנגלמן הזכיר בדבריו כי משרד מבקר המדינה פרסם בשנת 2008 חוות דעת בנושא מצב קבר רשב"י במירון וההיערכות לאירועי ל"ג בעומר. עוד הוא הזכיר כי בשנת 2011 ערך המשרד ביקורת מעקב בנושא. "ביקורות אלו הצביעו על שורת ליקויים שאם היו באים על תיקונם, יתכן והאסון היה נמנע", אמר.


 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן