החרפה במתיחות בירושלים: המשטרה חסמה מתפללים | האמירויות מגנה את ישראל

יממה של עימותים: המשטרה מנעה ממתפללים ערבים להגיע לירושלים לאחר העימותים בהר הבית, בעקבות כך הם חסמו כביש 1 למשך כ-3 שעות. עשרות מפגינים בשיח' ג'ראח ו-10 שריפות מבלוני תבערה בעוטף עזה

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 08/05/21 21:31 כו באייר התשפא

החרפה במתיחות בירושלים: המשטרה חסמה מתפללים | האמירויות מגנה את ישראל
עימותים בהר הבית, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עימותים בירושלים ובעוטף עזה: במהלך היום (ש') אוטובוסים שעליהם מתפללים ערבים רבים עשו את דרכם לבירה, כוחות המשטרה שהיו בשטח עצרו את התנועה במטרה למנוע מהם את הכניסה לעיר. בתגובה לכך המתפללים הערבים חסמו למשך כ-3 שעות את כביש 1, עורק הכניסה הראשי לירושלים. בצאת השבת הכביש כבר נפתח לתנועה, אך ישנו זעם כלפי התנהלות המשטרה וחשש מעיתותים נוספים במהלך הלילה בבירה.

ערבים חוסמים את כביש 1

ערבים חוסמים את כביש 1צילום: Nowm Revkin Fenton/Flash90

איחוד האמירויות מגנה בחריפות את ההסתערות של ישראל על מסגד אל-אקצא בהר הבית. בעקבותך כך היא קוראת לישראל לשאת באחריותה ולהפחית את המתיחות באל-אקצא ובשייח' ג'ראח.

השר לענייני מדינה של איחוד האימרויות אמר: "על ישראל לכבד את את תפקידה של ירדן בשמירה על המקומות הקדושים והסטטוס קוו ההיסטורי ולא לפגוע בסמכויות של הווקף"

חסימת כביש 1

חסימת כביש 1צילום: Nowm Revkin Fenton/Flash90

הרקע לאירועים הוא רצף של עימותים בהר הבית אמש כאשר מאות מתפללים ערבים ירו זיקוקים ויידו אבנים, בקבוקים וחפצים לעבר שוטרים שהיו במקום. המשטרה הגיבה להפרות הסדר באמצעות אמצעים לפיזור הפגנות ורימוני הלם.

במהלך העימותים נפצעו 17 שוטרים, אחד מהם במצב בינוני. בקרב המתפללים הערבים הסהר האדום הפלסטיני דיווח על 205 פצועים, אחד מהם במצב קשה.

עימותים בהר הבית

עימותים בהר הביתצילום: Jamal Awad/Flash90

ברצועת עזה נרשמה הסלמה נוספת לאחר ש 10 שרפות מבלוני תבערה פרצו במהלך היום וגרמו לנזק רב לרכוש של תשובי האיזור. שירותי כבאות והצלה מסרו כי הושגה שליטה מלאה על כל השרפות. בעקבות כל האירועים של סוף השבוע רה"מ נתניהו נמצא בקריה בתל אביב ומקבל עדכונים שוטפים והערכת מצב.

בלוני תבערה בעוטף עזה

בלוני תבערה בעוטף עזהצילום: Abed Rahim Khatib/Flash90