אסון במירון | הרב שי פירון: "נתנו לעסקנים להפוך לאימת השלטון"

לצד הצורך בוועדת חקירה, מציע הרב שי פירון להתבונן רגע פנימה: "רשב"י הוא לא אתר חרדי, תל אביב היא לא עיר של החילוניים. מדינת ישראל היא של כולנו" והוסיף "אני איש אמונה. אני מאמין שאם קרה משהו במשמרת שלי, גם אם אני לא אשם, אני חייב בחשבון נפש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/21 15:33 כ באייר התשפא

אסון במירון | הרב שי פירון: "נתנו לעסקנים להפוך לאימת השלטון"
הרב שי פירון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

האסון במירון שהתרחש בערב ל"ג בעומר זעזע את כל המדינה ועורר את הצורך לבדוק את האירוע הקשה ולמצוא את הגורמים הרלוונטיים שהובילו לאסון האזרחי הכבד ביותר בתולדות המדינה. הרב שי פירון מציע היום (א') כי "לצד הצורך בוועדת חקירה, בואו נתבונן רגע פנימה. לצד האבל העמוק, הקורע, המטלטל, הפוצע - בואו נאמר בקול את הדברים הבאים" כך כתב בעמוד הפייסבוק שלו.

1. רשב"י הוא לא אתר חרדי, תל אביב היא לא עיר של החילוניים. מדינת ישראל היא של כולנו. העובדה שהסכמנו לחלק את הארץ, לתת לכל קהילה את המקום שלה, היא החטא הגדול מכולם. הפקרנו את החובה לבנות מדינה של כ-ו-ל-ם. פעלנו לפי תכנית החלוקה. החלטנו, באופן שערורייתי, להפריט את הארץ. להקים קנטונים.

2. נתנו לעסקנים להפוך לאימת השלטון. אנשים רעים שבמתק שפתיים גנבו וניכסו ושלטו. ובשם הא-ל הטוב עסקו בכסף וכבוד. הם, חייבים לשאול עצמם, האם יש בכוחם לומר: "ידינו לא שפכו את הדם הזה". אלה שאלות שאינן נוגעות לבתי משפט ולוועדות חקירה. אלה שאלות מוסריות ומצפוניות. גם אם תסתתרו, 45 פנים ושמות ילוו אתכם. יומם וליל.

3. אנחנו, האזרחים, יודעים לחיות יחד. הלכנו לתרום דם, התנדבנו וחילקנו לכל דורש. לא שאלנו מאיזה קהילה באו המתים. ידענו מיד שהם אחינו. אנחנו ידעים שאנו בני עם אחד. כל המאמץ של המנהיגים השונים, היודעים לפלג ולפצל, להשניא ולהפריד - מנצלים אותנו.

אנחנו כאן ביחד. לא יעזור. יגורו כאן בני כל הקבוצות והשבטים. בידינו להפוך את המקום הזה לגן עדן.

4. זה לא וועדת חקירה. היא חשובה ונדרשת. אבל למעלה ממנה נדרש חשבון נפש לאומי. השנתיים האחרונים מהווים תמונת מראה למי שאנחנו, לאן הגענו, איך אנו מתנהגים.

5. ורגע לפני סיום.

אני איש אמונה. אני מאמין שאם קרה משהו במשמרת שלי, גם אם אני לא אשם, אני חייב בחשבון נפש. אם זה קרה במשמרת שלי - אני חייב לשנן את דברי חכמים: "מגלגלים זכות על ידי זכאי וחובה על ידי חייב". ואני - אני תמה שאיש לא מקבל אחריות.

"יפה אמר השר לבט"פ: "מקבל אחריות והיא לא בהכרח אשמה". אתה צודק. אולי אתה לא אשם. אולי גם אחרים לא אשמים. אבל זה קרה אצלכם, וזה מחייב חשבון נפש עמוק, שלכם, כל האחראים." סיכם הרב פירון את חשבון הנפש שלו לאירועי האסון במירון.

האסון במירון

האסון במירוןצילום: David Cohen/Flash90