האסון במירון: ראש אגף חקירות ומודיעין במח"ש יעמוד בראש החקירה

ניצב-משנה אברהים סלמאן ינהל את חקירת האסון בציון רבי שמעון בר יוחאי, בו מצאו את מותם 45 בני אדם ו-150 נוספים נפצעו. המפכ"ל: "חותרים לחקר האמת ולהפקת לקחים מושכלת ומאוזנת של כלל הגורמים המעורבים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/05/21 11:04 כ באייר התשפא

האסון במירון: ראש אגף חקירות ומודיעין במח"ש יעמוד בראש החקירה
האסון במירון, צילום: David Cohen/Flash90

טרם התקבלה החלטה על אופי הוועדה שתחקור את כשלי האירוע האסון במירון בו נהרגו 45 בני אדם, אך הבוקר (א') החליטו במחלקה לחקירות שוטרים כי ניצב-משנה אברהים סלמאן, ראש אגף חקירות ומודיעין במח"ש יעמוד בראש חקירת האסון בהר מירון. על פי מח"ש, החקירה החלה עוד ביום שישי והוקצה לה "צוות חוקרים מיומן".

לילה של לוויות: "אנחנו לא נפרדים" | מדינת ישראל ביום אבל לאומי

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, כתב באגרת לשוטרי ומתנדבי משטרת ישראל בעקבות האסון במירון: "אנו חותרים לחקר האמת ולהפקת לקחים מושכלת ומאוזנת של כלל הגורמים המעורבים באירוע מורכב זה".

בהתייחסותו הראשונה אמש של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, לאסון הכבד, כתב השר בחשבון הפייסבוק שלו כי הוא לוקח אחריות על האירוע, אך הבהיר כי אינו אשם. "לאחר שנסיים לזהות ולטמון את מתינו, אתייצב גם אתייצב בפני המצלמות. אתייצב ואקח אחריות", כתב. 

על הטענות נגד המשטרה כתב אוחנה: "לגבי המשטרה: כל שרשרת הפיקוד עשתה את תפקידה. מפקד המחוז – ניצב שמעון לביא הוא מהקצינים הטובים והאיכותיים ביותר שיש במשטרת ישראל, לוחם אמיץ שמוביל בעוז את כוחותיו למאבק בפשיעה בצפון הארץ, וימשיך לעשות זאת. מדובר בקצין יסודי, חרוץ ואני גאה בו מאוד. כולנו צריכים להיות. פיקד על הכוחות במקום בצורה מופתית, לפני – תוך כדי – ואחרי האסון. פינוי הפצועים נעשה במהירות שיא בזכות התרגולות שביצע, וכל הגורמים מכירים בכך. גם הפצועים", פסק השר.

"המפכ"ל – רנ"צ קובי שבתאי, שאני בודק יום יום שאיננו מתחרט שלקח על עצמו את המשימה הכבדה והמאתגרת הזאת (לשמחתי, איננו). מרגע שנכנס לתפקידו הוא מקדיש לילות כימים ומיישם תכניות שיצעידו את המשטרה למילוי משימותיה למאבק בפשיעה ובטרור. אני יודע שהוא יצליח כי אני רואה את הדברים שבדרך. והשוטרות והשוטרים – שתפקדו נוכח המראות האיומים והקשים באופן הכי מופתי, מהיר ויעיל, הצילו, חילצו, ובוודאות מנעו אובדן חיים גדול אף יותר".

על תפקודו שלו, אמר השר לביטחון הפנים: "אני מוכן לעמוד בפני כל בדיקה, ולהשיב על כל שאלה. אני רוצה לעשות זאת. אני אחראי – אך אחריות אין פירושה אשמה", כתב לסיום.


(דברי ראש הממשלה ביום שישי)

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן