מספר ההרוגים עלה ל-45 | נתניהו: "נכריז ביום ראשון על יום אבל לאומי"

ראש הממשלה הגיע למקום האסון בציון הרשב"י, ביקש להימנע מהפצת השמועות על שמות ההרוגים ושיבח את פעולות כוחות החילוץ וההצלה: "אנחנו אסירי תודה להם - הם מנעו אסון גדול בהרבה" | בהגעתו למקום נקראו לעברו של נתניהו קריאות גנאי

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/04/21 12:32 יח באייר התשפא

מספר ההרוגים עלה ל-45 | נתניהו: "נכריז ביום ראשון על יום אבל לאומי"
נתניהו. הגיע לסקירה במקום, צילום: David Cohen/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיעו לציון הרשב"י, לאחר האסון במירון, שגבה את חייהם של 45 חוגגים. נתניהו סקר יחד עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה והמפכ"ל רב ניצב קובי שבתאי את אירועי הלילה והתייחס לאחד האסונות הגדולים שפקדו את ישראל אי פעם.  

"ביום ראשון נקיים יום אבל לאומי בעקבות האסון בהר מירון", הכריז ראש הממשלה, "מהאסונות הכבדים ביותר שפקדו את מדינת ישראל. כולנו נתייחד עם היגון של המשפחות ונתפלל לשלום הפצועים".

נתניהו הוסיף ואמר כי, "חלק גדול מהנספים עדיין לא זוהה ואני מבקש להימנע מהפצת שמועות ברשתות החברתיות כי הדבר הזה קורע את לב המשפחות. תנו לרשויות לעבוד. אני חייב גם לציין שהיתה פה פעולת חילוץ מהירה של המשטרה, כוחות החילוץ והביטחון ואנחנו אסירי תודה להם - הם מנעו אסון גדול בהרבה".

"אנחנו נערוך בדיקה יסודית, רצינית ומעמיקה", הבטיח ראש הממשלה, "כדי להבטיח שאסון כזה לא ישנה. אני מבקש להכריז ביום ראשון על יום אבל לאומי. בואו נתייחד כולנו עם היגון של המשפחות ותפילה לשלום הפצועים".

בהגעתו למקום, ספג ראש הממשלה קריאות גנאי רבות מהנוכחים במקום. 

גם יו"ר ימינה, נפתלי בנט, נכח במקום האסון במירון. להלן דבריו: "ברוך דיין האמת.
יש פה אירוע מהקשים בתולדות מדינת ישראל.
סיפרו לי בפירוט כרגע את הפרטים המאוד קשים מהאירוע.
אנחנו, כל עם ישראל, כל אזרחי ישראל, ביחד מתפללים לשלומם של הפצועים ושולחים חיבוק למשפחות ההרוגים.
זה יום אבל לאומי אבל זה גם יום של ערבות הדדית ואחדות לאומית.
משעות הלילה בכפר טמרה ערבים ישראלים פתחו מוקדים לעזור לנפגעים. בשעה זו ממש, בעפולה ובתל אביב, חילונים ודתיים תורמים דם לטובת הנפגעים.
יהיה זמן לחשבונות, עכשיו הזמן לאחדות וערבות הדדית.
תודה רבה".

צוות לשכת שרת התפוצות עומר ינקלביץ' מסייע באיתור נעדרים בני יהדות התפוצות ונמצא בקשר מול משפחות וארגונים בחו"ל. ניתן לפנות לצוות בסמס או בווצאפ: 0505797027 מתן \\ ‏‪054-596-4738‬‏ יחיאל \\ 0506202556 נטלי.