פרופסור אש: "ירדנו לממוצע של מתחת ל-100 מאומתים ביום"

ממונה הקורונה מתייחס למצב התחלואה בארץ על רקע התחלואה האדירה בהודו, והחשש של משרד הבריאות מכניסת וריאנטים נוספים לישראל. "החשש הזה מתבסס על דיווחים מהעולם ועל נתוני מעבדתיים שמראים שעל חלק מהווריאנטים החיסון עובד קצת פחות טוב"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/04/21 07:58 טז באייר התשפא

פרופסור אש: "ירדנו לממוצע של מתחת ל-100 מאומתים ביום"
נחמן אש, הממונה, צילום: David Cohen/Flash90

על רקע תחלואת הקורונה האדירה בהודו, התייחס הבוקר (ד') ממונה הקורונה לעצירת הזנים הנוספים לישראל, כמו גם למצב התחלואה פה בישראל. בראיון לכאן חדשות אמר: "אנחנו רוצים לעצור את כניסתם של ווריאנטים ואנחנו במצב מצוין, היום ירדנו לממוצע של מתחת ל-100 מאומתים ביום, מספר שחלמנו עליו - כדי לשמר את זה צריך לעצור את התחלואה מבחוץ".

"לאחר עבודה שעשינו במשרדים השונים, מביאים הצעה להתייחס לשבע מדינות שנבחרו על פי רמות תחולה וסיכון של ווריאנטים בצורה אחרת כך שנסיעה לשם תהיה תחת אישור מיוחד. זרים שיחזרו יהיו תחת אישור מיוחד ומחמיר, וישראלים שיחזרו כניסה לבידוד ביתי ולא במלוניות, גם מחוסנים ומחלימים, מהחשש שיש וריאנטים שיכולים להדביק גם אותם".

נתב"ג, השבוע

נתב"גצילום: Avshalom Sassoni/Flash90

על החשש במערכת הבריאות מהווריאנטים החדשים אמר אש: "החשש הזה מתבסס על דיווחים מהעולם ועל נתוני מעבדתיים שמראים שחלק מהווריאנטים החיסון עובד קצת פחות טוב. אנחנו יודעים שגם מהנתונים שיש לנו מכניסה לישראל יש מקרים של מקרים מחוסנים ומחלימים שהם מאומתים".

פרופסור אש הוסיף כי "בישראל הזן ההודי יש כרגע בוודאות 21 מקרים - 10 שהיו קודם לכן ועוד 11 שנוספו בימים האחרונים. הזן ההודי בשליטה, אין פה הרבה מקרים. כל מקרה ומקרה אנחנו מתנפלים עליו כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה". 

"החשש מהכנסת וריאנטים קיים אפילו יותר אצל ילדים כי הם לא מחוסנים"

אתמול התקיימה ישיבת ממשלה בה השרים היו צריכים לדון על תקנות חדשות אך בסופו של דבר דיון כזה לא התקיים. "לא מדובר בעיכוב כי בכל מקרה צריך להפוך את לתקנות מוגמרות. לא נגרמה פגיעה בבריאות הציבור. אם הן יעברו היום אהיה מרוצה מאוד".

"תוקפן של התקנות האלה הוא לשבועיים. מדי שבועיים נבחן את המצב ונחליט אם להאריך אותן. המשפיע העיקרי על התכניות שלנו הוא מצב התחלואה בעולם. לא הייתי בונה על בידוד מקוצר לילדים אלא אם המצב בעולם ישתפר מאוד. החשש מהכנסת וריאנטים קיים אפילו יותר אצל ילדים כי הם לא מחוסנים". הממונה הוסיף כי עדיין אין לוח זמנים לחיסון ילדים וכי הם ממתינים לאישור של ה-FDA, לאחר מכן הנושא ייבדק לעומק ותתקבל החלטה מקצועית.

מניין מתי הקורונה בהודו חצה עד כה את רף ה-200 אלף. ביממה החולפת מתו בהודו 3,286 חולים. הודו עומדת במקום הרביעי בעולם מבחינת מספר המתים מקורונה, אחרי ארה"ב, ברזיל ומקסיקו. פרופסור אש התייחס לעזרה אפשרית של ישראל למדינה המוכה: "אנחנו יכולים לעזור בעיקר בציוד של חמצן והנשמה, גם לסייע ביעוץ. המצב שם קשה וכל דבר שנוכל נעשה. בוחנים עכשיו בעיקר העברה של מחוללי חמצן". 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן