תיאסר יציאת ישראלים ל-7 מדינות? | נתניהו: "בודקים את הצעדים הנדרשים"

שר הממשלה דנו על התפשטות הקורונה בעולם והסכנה שבכניסת וריאנטים מסוכנים לישראל. משרד הבריאות מבקש לאשר את האסטרטגיה למדיניות מחמירה בגבולות המדינה, תוך הטלת מגבלות על החוזרים מאחת משבע המדינות שהוגדרו כמסוכנות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/04/21 14:37 טו באייר התשפא

תיאסר יציאת ישראלים ל-7 מדינות? | נתניהו: "בודקים את הצעדים הנדרשים"
נתב"ג, צילום: Yossi Aloni/Flash90

במשרד הבריאות עדיין חלוקים בנוגע לעצירת הטיסות מהודו, ובתום דיון דחוף של בכירי המשרד והמל"ל, שר הבריאות יולי אדלשטיין יעלה היום (ג') לאישור הממשלה הצעה למדיניות חדשה בקרב היוצאים והנכנסים לישראל. מדובר במדיניות מחמירה בגבולות המדינה, ופתיחה רחבה בפנים. כלומר, שמירה על רמת תחלואה נמוכה ככל שניתן בתוך ישראל, תוך מניעת כניסת תחלואה וריאנטים מבחוץ. 

350,000 נדבקים ביום | משרד הבריאות שוקל להפסיק את הטיסות להודו

ההמלצות שיוצגו לממשלה הן לחלק את מדינות העולם לשתי קבוצות: קבוצה ברמה 1 – שבה ייכללו רוב מדינות העולם – בהן תמשיך המדיניות הקיימת. קבוצה ברמה 2 – מדינות בעלות סיכון גבוה - בהן תתבצע הקשחה של המדיניות הקיימת באופן הבא:

  • תיאסר לגמרי יציאת ישראלים, למעט חריגים.
  • ישראלים החוזרים ממדינות ברמה 2 יהיו מחויבים לבידוד, גם אם הם מחוסנים או מחלימים.
  • זרים שיאושרו באופן חריג ממדינות ברמה 2 – ייכנסו למלונית.

הקריטריונים למדינות ברמה 2 יתבססו על עבודת מרכז המידע והידע שגובשה לעניין אזהרות המסע, אשר כוללים התייחסות להימצאות ווריאנטים חשודים/מסוכנים במדינה, בנוסף לשיעור וכמות החולים החוזרים ממדינות אלה לישראל.

נכון להיום הקריטריונים כוללים שבע מדינות, המדינות אשר עליהן חלה אזהרת המסע: הודו, אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, מקסיקו וטורקיה. עדכון המדינות יתבצע אחת לשבועיים בוועדה במתכונת דומה לזו שפעלה לעניין המדינות הירוקות והאדומות. במידה ותהיה מדינה שבה יש עליה חריגה בקריטריונים – ניתן יהיה להכריז עליה תוך כדי השבועיים.

התנאים המחמירים יחולו על מי ששהה באחת מהמדינות ברמה 2 במהלך 14 הימים שלפני הגעתו לארץ. משרד הבריאות יפרסם מראש מדינות שמצויות בתהליכי החמרה, כדי לאפשר לנוסעים לשם להתארגן מראש.

נתניהו: ,צריכים להבטיח שהישגנו לא יוסבו לאחור"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לקורונה ולווריאנטים המסוכנים בישיבת הממשלה. "אנחנו צריכים להבטיח שהישגנו לא יוסבו לאחור על ידי כניסה של וריאנטים קטלניים. לכן, אנחנו בודקים כרגע את הצעדים הנדרשים לעצור את הכניסה ממדינות שבהן מתפשטים הווריאנטים הללו ואנחנו יודעים גם שזה קשה. אנחנו עושים הכל כדי למנוע את זה ונקבל החלטות בקרוב ביותר".

נתניהו הזכיר גם את המצב הקשה בהודו. "אחת המדינות שבה המגיפה מתפשטת בצורה כל כך אכזרית וקשה היא ידידתנו הודו. ראשית אני מבקש לשלוח בשם כל שרי הממשלה ואזרחי ישראל את תנחומינו לראש ממשלת הודו, ידידי, נרנדרה מודי, ולאזרחי הודו על אובדן החיים הטרגי שמתרחש שם". 

"הנחיתי את ראש המל"ל לעזור בכל מה שיתבקש מצידם. אני מקווה שיהיה מאמץ בינלאומי, שישראל מוכנה להיות שותפה מלאה בו, כדי לעצור את הטרגדיה הזו. בשעה שאנחנו כאן שמחים אנחנו עדיין מבינים שחלקים גדולים של האנושות סובלים סבל גדול. בכל מקרה אנחנו מוכנים לעזור בכל דבר שיידרש", עדכן ראש הממשלה.