הרב בני לאו לבנט: "הגיעה שעת ברית אחים"

הרב שהביע את תמיכתו בבחירות האחרונות בכחול לבן, פרסם מכתב פתוח ליו"ר ימינה, בו הוא קורא לו לפעול לממשלת אחדות: "אתה עומד למבחן בבחירת השותפים שלך להצלת המדינה מהתרסקות של אנרכיה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 27/04/21 22:53 טו באייר התשפא

הרב בני לאו לבנט: "הגיעה שעת ברית אחים"
הרב בני לאו, צילום: כיפה

הניסיונות להרכבת ממשלה מצד נתניהו והליכוד, ממשיכים לעלות בתוהו, כשהשיחות בין ימינה ותקווה חדשה לגוש השמאל ממשיכות להתקיים, אך עד כה ללא הצלחה. הערב (ג') פונה הרב בני לאו, שהביע תמיכה פומבית בכחול לבן ובני גנץ בבחירות האחרונות, ב"מכתב פתוח לנפתלי בנט", בו הוא קורא לו לפעול להקמת ממשלת אחדות

"הגיעה שעת 'ברית אחים' ולא בציניות", פתח הרב לאו, "הגעת לשעת האמת שבה אתה עומד בצומת ובוחר מהו הנתיב שאליו אתה שייך. זה רגע שבו מתבוננים מעל הפוליטי, מעל החשבונות הפרטיים ומגביהים מבט אל היעד, אל הרעיון, אל החזון. למה אנחנו כאן? למה הוריך והורי כאן? ומתוך המבט הזה מתבוננים אל המציאות ובוחרים מי השותף הטבעי שלי ומי מצטרף אלי כנספח (או לא)".

הרב לאו המשיך ואמר כי, "תמיד היו קבוצות שמתבוננות מן הצד אל ועל התנועה הציונית, שותפים פאסיביים ולעיתים יושבים על הגדר. היהדות החרדית מכאן והחברה הערבית מכאן ידעו להשתלב דה – פקטו במדינה בלי להיות שותפים לרעיון, לחזון, לסמל. גם הבית המשותף שלך ושלי, הציונות הדתית לדורותיה, הובילה בהנהגת קברניטיה ורבניה (עד לאחרונה) לשותפות מלאה עם כל חלקי התנועה הציונית".

"כעת אתה עומד למבחן בבחירת השותפים שלך להצלת המדינה מהתרסקות של אנרכיה", אמר הרב לאו והוסיף כי, "השותפים הטבעיים שלך הם חבריך לגרעין היסודי של התנועה הציונית - מר"צ, עבודה, יש עתיד, ישראל ביתנו, כחול לבן, תקווה חדשה וימינה - כולן שותפות טבעיות לקואליציה שמחזיקה את הרוב הציוני של מדינת ישראל. כן, גם הליכוד שותף טבעי (ביום שישתחרר מהכבלים שאוסרים אותו)".

הרב בני לאו סיכם ואמר כי הוא "נושא עיניים לחלון ההיסטורי של מדינת ישראל, לייצוב מערכות השלטון, לחיזוק הסולידריות הפנימית, לגאווה בהמנון ובחלום של שיבת ציון ומאמין שאתה עומד ומתבונן באותו החלון ושומע באוזניך את משק כנפי ההיסטוריה שמתדפקים על דלתותיך. ימין ושמאל תפרוצי... ונשמחה ונגילה", ייחל הרב.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן