סער: "יש קשיים בהקמת ממשלת אחדות"

יו"ר תקווה חדשה, תקף את התנהלות הליכוד ונתניהו, שהביאו למצב בו אין שר משפטים והקבינט המדיני-ביטחוני עובר שינויים תדירים. בהמשך חשף סער את המגעים והקשיים בהרכבת ממשלת אחדות והבהיר: "נעשה את המירב כדי למנוע בחירות חמישיות - אבל לא בכל מחיר"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 26/04/21 14:29 יד באייר התשפא

סער: "יש קשיים בהקמת ממשלת אחדות"
גדעון סער, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, מסר היום (ב') הצהרה לתקשורת בפתח ישיבת הסיעה, בה התייחס להצעות של הליכוד שיעמוד ראשון ברוטציה כראש ממשלה - דבר שסער סירב אליו, ולניסיונות להקמת ממשלת אחדות לאומית.

קודם לעניינים הפוליטיים, התייחס סער להתחממות בגזרה הדרומית: "לילה שלישי של ירי לדרום.
שוב תושבי שדרות ועוטף עזה לא ישנים בשקט. חובתה של הממשלה לפעול בתקיפות, ולהשיב את ההרתעה ואת השקט".

"אלה ימים מכריעים במערכת הפוליטית", אמר סער, "אמרתי מספר פעמים – גם בשבוע שעבר - כי יש שתי אפשרויות בראייתנו: הקמת ממשלה לאומית בראשות אחר, והקמת ממשלת אחדות שבבסיסה הסדרים שיבטיחו את יכולתנו להגן על ערכינו והשקפת עולמנו".

"בבית המשפט העליון התקיים אתמול דיון בלתי נתפס. מזה מספר שבועות אין בישראל שר משפטים. לומר שזה לא תקין – תהיה לשון המעטה. כתוצאה מכך נדרשו שינויים בהרכב הקבינט הביטחוני. או אז החליטה הממשלה, במשאל טלפוני, כי שרים בקבינט הביטחוני יתחלפו מדי שבועיים. בלתי נתפסים ומגוחכים ככל שהיו הדברים – זאת היום המציאות, שאנו רוצים לשנות. כך שלא דברים מהעבר מכוונים את צעדינו – אלא מבט לעתיד".
 
"יש קשיים בהקמת ממשלת אחדות", חשף סער, "הזמן הולך ומתקצר וגם היום איני יכול לומר האם תקום כזאת. אבל חשוב למצות את הניסיון הזה. לא בכל מחיר. לא בכל תנאי. יש לנו מחויבות לאזרחי ישראל – לעשות את המירב כדי למנוע בחירות חמישיות".