מחדשות 13 לדוברות משטרת ישראל

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בחר לתפקיד את כתב חדשות 13, אלי לוי, שנמצא בתהליכי גיוס למשטרה. בהחלטתו בחר לפצל בין תפקיד הדובר וראש חטיבת הדוברות

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/21 14:32 כט בניסן התשפא

מחדשות 13 לדוברות משטרת ישראל
המפכ"ל שבתאי, צילום: דוברות המשטרה

כתב הצפון של חדשות 13, העיתונאי אלי לוי, הוא אחד המועמדים המובילים להתמנות לדובר משטרת ישראל - כך פורסם היום (א'). מהדיווח עולה כי ימים אלה החל לוי את תהליך גיוסו למשטרה. מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בחר בלוי, ובכך פיצל בין תפקיד הדובר לתפקיד ראש חטיבת הדוברות של הארגון.

בשנתיים האחרונות תנ"צ סיגל טולדו שימשה כדוברת המשטרה וכראש חטיבת הדוברות במקביל. "מדובר בגיוס מיותר ובעיקר בבזבוז כספי ציבור. רק לפני כחודש וחצי מונתה לתפקיד הדס מדמוני, ראש חטיבת הדוברות במשטרה, שהועלתה לדרגת תת ניצב. לא ברור למה צריך שני קצינים בכירים שיעסקו בדוברות עצמה". עוד אמר הגורם: "אם כבר מפצלים את תפקיד הדובר, אז רצוי להביא מישהו מבפנים שמכיר את המשטרה מבפנים".

מנגד, גורם בכיר אחר נשמע חיובי לגבי המינוי החיצוני. "המפכ"ל עשה נכון כשבחר באיש מקצוע לתפקיד הדובר, הגיע הזמן שדוברות תהפוך לדוברות יוזמת ולא נגררת, שבתאי יעשה רק מה שטוב למשטרה".

לוי, שנולד ב-1975 עבד עם שחרורו מצה"ל ככתב לענייני משטרה וספורט במקומונים של רשת שוקן בצפון. לאחר שנה מונה לכתב לענייני פלילים במקומון החיפאי "כלבו". בהמשך היה כתב ברדיו חיפה, כתב ב"עדשה מקומית", החדשות המקומיות של הטלוויזיה בכבלים, וגם ככתב במעריב ו-nrg, המסקר את אזור הצפון. לוי שימש גם ככתב בערוץ 2.

בשנת 2010 החל לשמש ככתב באזור הצפון של ערוץ 10. בשנת 2017 מונה בנוסף לתפקידו ככתב לענייני סביבה של הערוץ. משנת 2013 הוא מגיש את תכנית האקטואליה "זירה חופשית" המשודרת בכל יום שישי ברדיו חיפה.