לקראת בחירות חמישיות? סקר מנדטים חדש ומפתיע

השיחות בין נתניהו לראשי מפלגות הימין לא צולחות, ורק 10 ימים נותרו עד לפקיעת המנדט שיקרב את ישראל לבחירות חמישיות. סקר מנדטים חדש מגלה כי לא צפוי שום שינוי משמעותי בתמונת המנדטים והפער בין הגושים נשמר

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 24/04/21 21:23 יב באייר התשפא

לקראת בחירות חמישיות? סקר מנדטים חדש ומפתיע
בדרך לבחירות מספר 5?, צילום: פלאש 90

עשרה ימים בלבד נותרו לפקיעת המנדט של בנימין נתניהו להרכבת ממשלה, כאשר לא ברור האם הנשיא ריבלין יעניק ניסיון נוסף לחבר כנסת עם מרב הממליצים. סקר מנדטים של מנו גבע שהתפרסם הערב (שבת) בחדשות 12, מראה כי במידה ויתקיימו בחירות חמישיות, התוצאה לא תהיה שונה.

הליכוד יקבל 30 מנדטים, יש עתיד 19, ש"ס 9 מנדטים והעבודה 8 מנדטים. ימינה, יהדות התורה, ישראל ביתנו וכחול לבן יזכו ל-7 מנדטים כל אחת, כאשר הרשימה המשותפת והציונות הדתית יקבלו 6 מנדטים. תקווה חדשה ומרצ יקבלו 5 מנדטים ורע"מ יעברו שוב את אחוז החסימה ויקבלו 4 מנדטים. 

גוש הימין כולל מפלגת ימינה יקבל 59 מנדטים, בעוד גוש השינוי יקבל 61 מנדטים עם הרשימה המשותפת. 

יו"ר ימינה נפתלי בנט חשף ביום שישי כי הוא החל לפעול להקמת משלת אחדות לאומית, שתכלול את ימינה, תקווה חדשה ומפלגות ימין, יש עתיד, ישראל ביתנו וכחול לבן כמפלגות מרכז, ואת העבודה ומרצ כסמן השמאלי של קואליציית האחדות. בליכוד תקפו הערב את דבריו: "בנט מוכן להקים ממשלת שמאל עם 50 ח״כים של שמאל, שמאל קיצוני והמשותפת, הכל כדי לספק את האמביציה האישית שלו להיות ראש ממשלה בכל מחיר".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן