בנט: "התחלתי במאמץ להקים ממשלת אחדות לאומית" | בליכוד תקפו

יו"ר ימינה תקף את נתניהו שלא פועל מספיק כדי להקים ממשלה עם גדעון סער, אך טען: "הדלת לממשלת ימין פתוחה ורצויה". בליכוד ענו: "בנט יקים ממשלת שמאל כדי לספק את האמביציה האישית שלו להיות ראש ממשלה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 24/04/21 21:01 יב באייר התשפא

בנט: "התחלתי במאמץ להקים ממשלת אחדות לאומית" | בליכוד תקפו
נתניהו ובנט, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בעוד עשרה ימים יפקע המנדט להרכבת הממשלה בידי בנימין נתניהו, והמשא ומתן עם המפלגות שאמורות להרכיב את הקואליציה עד כה לא הניבו פירות. ביום שישי חשף יו"ר ימינה נפתלי בנט כי החל לפעול להקמת 'ממשלת אחדות לאומית', זאת בשל העובדה כי השיחות עם נתניהו עלו על שרטון.

בליכוד תקפו עם צאת השבת את דבריו של יו"ר ימינה: "בנט מוכן להקים ממשלת שמאל עם 50 ח״כים של שמאל, שמאל קיצוני והמשותפת, הכל כדי לספק את האמביציה האישית שלו להיות ראש ממשלה בכל מחיר. על בנט להפסיק מיד לטרפד את החוק לבחירה ישירה, שיוציא אותנו מהפלונטר הפוליטי והוא הנתיב היחיד האפשרי להקמת ממשלת ימין".

בפוסט שפרסם נפתלי בנט ביום שישי כי הוא חותר להקמת ממשלת אחדות יחד עם מפלגות שמאל, במקום להצטרף לממשלת ימין בראשות נתניהו: "מהרגע שהבנתי שאין בכוונת נתניהו לבחור באחת משתי החלופות להקמת ממשלת ימין, התחלתי במאמץ להקים ממשלת אחדות לאומית", אמר יו"ר ימינה והבהיר כי, "בכל מקרה, הדלת לממשלת ימין פתוחה ורצויה מבחינתי. אין לי כל ביטחון שנצליח להקים את ממשלת האחדות הלאומית. התנאים לא קלים. מדובר במפלגות מאד שונות, ואף הפוכות בעמדות". 

"מה החסמים להקמת ממשלת האחדות?", אמר בנט, "יש לנו שני תנאים הכרחיים: התנאי הראשון – שנקבל את הכלים: זכויות ווטו, שרים, מנגנוני קבלת החלטות. כדי שתקום ממשלה טובה, רצינית ומתפקדת. התנאי השני – שבמסגרת הממשלה נוכל לשמור על העקרונות שלנו ועל השקפת העולם הלאומית שלנו". 

"אהיה ברור - ממשלת אחדות כזו לא תממש את כל חלומותיי, אך היא לא תהיה פחות ימנית ממשלות נתניהו עם אהוד ברק, ציפי לבני, או אבי ניסנקורן", אמר יו"ר ימינה והבהיר: "ממשלה כזו לא תוכל להחיל ריבונות על חלקי ארץ ישראל, דבר שאני מאוד מאמין בו לאחר עשרות שנים בהן אף ממשלה, כולל של נתניהו, לא החילה ריבונות על סנטימטר אדמה של ישראל. אך היא גם לא תמסור שטחים. ממשלה כזו גם לא תוכל ליזום תנופת רפורמות שאני מאד חפץ בהם במערכת המשפט, לאחר שנים רבות, כולל ממשלות הליכוד, בהם לא היתה אפילו רפורמה אחת לבלימת האקטיביזם השיפוטי".

"אז מה כן תעשה הממשלה? המון. ראשית, היא תתחיל לעבוד. היא תעביר תקציב שתקוע כבר שנתיים. היא תחדש את פעולת מערכות המדינה. אני מקווה לראות בה פחות עבודת סולו ויותר שיתוף ופירגון. נפעל לעצב תכניות ארוכות טווח לישראל ולא לעבוד משעה לשעה ומשבוע לשבוע. לב פעילותה תהיה תנופה כלכלית, דאגה לעסקים קטנים ולעצמאים, שיקום מערכת החינוך, הורדת בירוקרטיה ורגולציה, מסה של פרויקטי תשתיות, כבישים ורכבות, חיזוק הפריפריה. זאת, לצד שמירה על בטחון ישראל. אם תקום ממשלה זו, כל השותפים יצטרכו לגלות איפוק בהתנהלות שלהם, ואולי נוכל להביא מעט שקט לציבוריות הישראלית". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן