פרופסור אש: "ייקח זמן עד שנוריד מסכות בחללים סגורים"

ממונה הקורונה אומר כי במשרד הבריאות לא ממהרים לבטל את חובת עטיית המסכות בחללים סגורים, וכי הדבר יקרה רק בעוד חצי שנה. "זה יהיה אחד הצעדים האחרונים שנעשה". מהווריאנט ההודי הוא חושש: "יש בו כמה מוטציות שעלולות לאתגר את עמידותו בפני החיסון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/04/21 10:43 ט באייר התשפא

פרופסור אש: "ייקח זמן עד שנוריד מסכות בחללים סגורים"
צילום: Miriam Alster/Flash90

ביום ראשון בוטלה חובת עטיית המסכות בשטחים הפתוחים אך בכל הנוגע לחללים הסגורים חובת העטייה עומדת בעינה. ממונה הקורונה, פרופסור נחמן אש, אמר הבוקר כי האפשרות להורדת המסכות גם בחוץ, עדיין לא נדונה במערכת הבריאות. "זה אחד הצעדים האחרונים שנעשה. מעריך שבעוד חצי שנה לכל היותר נוכל להוריד מסיכות בחלל סגור", אמר פרופסור אש בראיון בגל"צ

ישראל חתמה השבוע עם החברות פייזר ומודרנה על הסכמים להמשך רכישת החיסונים, ועל אף החששות, גם של פרופסור אש עצמו - לא יהיה בהם מחסור. "חייבים להיערך לסבב חיסונים נוסף, אבל אני עוד לא יודע מתי הוא ייערך. אם נראה שהחיסון יפתיע וישמור על יעילותו לאורך זמן - נפתח בסבב נוסף עוד יותר משנה"

אם עד כה כלל החיסון של פייזר היה עמיד בפני כלל הזנים שהתגלו, נדמה כי יש זן אחד חדש ממנו כן חוששים משרד הבריאות ופרופסור אש. "יש סיבה לחשוש מהווריאנט ההודי - יש בו כמה מוטציות שעלולות לאתגר את עמידותו בפני החיסון. פועלים לחייב את השבים מהודו בבידוד במלוניות".

בגל"צ דווח הבוקר כי בישראל פועלים לביטול חוזה הרכישה של חיסוני אסטרהזניקה שכולל אספקה של 10 מיליון מנות חיסון. כרגע החברה מתנגדת ונבדקת האפשרות למכור את החיסונים למדינה שלישית. הרקע לביטול הוא החששות מהחיסון של החברה הבריטית-שוודית וכן בשל החתימה המחודשת עם פייזר ומודרנה. "מבחינתנו, הכי טוב שחיסוני אסטרהזניקה לא יגיעו לארץ. בתקופה שלא ידענו איזה חיסון יהיה יותר יעיל עשינו הסכמים עם מספר חברות - ועכשיו אין לנו צורך בהם", אמר הממונה.

על חיסון ילדים בעתיד אמר פרופסור אש: "נקבל את ההחלטה על חיסון הילדים רק לאחר אישור הfda. למרות שזו מחלה קלה בקרב ילדים החיסון חשוב. ממה שאני יודע היום, אם הייתה לי החלטה כזאת לגבי הילדים שלי - הייתי מקבל אותה".


(ארכיון)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן