הרב מאלי לתלמידיו: הסתובבו בשבת עם פלאפונים

לאחר שראש ישיבת "שירת משה" ביפו הותקף ברחובות העיר, הרב הודיע לתלמידיו כי המצב ביפו הפך לפיקוח נפש ושיש לנהוג בהתאם. איילת שקד: "מדובר בתקיפות לאומניות ויש לנהוג ביד קשה במבצעי הפשעים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/04/21 13:07 ז באייר התשפא

הרב מאלי לתלמידיו: הסתובבו בשבת עם פלאפונים
הרב אליהו מאלי, צילום: דוברות ימינה

אתמול (א') ראש ישיבת "שירת משה" ביפו, הרב אליהו מאלי יחד עם מנהל הישיבה, הגיעו לאחד הרחובות ביפו על מנת לבדוק מתחם המיועד למגורי תלמידי הישיבה. תוך זמן קצר התגודדו סביבם קבוצת ערבים תושבי השכונה, שהחלה להתנכל אליהם. ראש הישיבה והמנהל הוציאו את הטלפונים הניידים שלהם כדי לתעד את ההצקות, אלא שבתגובה החלו המתנכלים להכות אותם. זמן קצר לאחר בעקבות התקיפה, מנהל הישיבה נזקק לטיפול רפואי בבית החולים.

בראיון לכיפה עם ח"כ שקד המצב נתפס בעיני הרב כפיקוח נפש של ממש ולכן יש להסתובב עם הניידים גם בשבת. "הוא סיפר לי שאנחנו בעיצומו של גל לאומני, חצי שעה לפני המקרה הוא התקשר למפקד התחנה ואמר לו שהוא מרגיש מתיחות, ושצריך להיות עם היד על הדופק. הוא נתן הוראה לתלמידי הישיבה ללכת בשבת עם פלאפונים, כי כמה חבר'ה הותקפו, גידופים, קללות ודחיפות, אז הוא נתן הוראה ללכת עם פלאפונים בערב שבת".

הבוקר סיפר משה שנדוביץ, מנהל הישיבה על רגעי הפחד והתקיפה לכאן חדשות: "הלכתי עם הרב מאלי לראות קרקע למגורים של תלמידים. תוך שניות אמרו לנו לעוף מהמקום, התחילו לקלל ולהכות. אני לא מבין למה ביפו, בישראל, ראש ישיבה צריך לחטוף מכות. התרחקנו משם והזעקנו משטרה".