תקיפת הרב ביפו | איילת שקד ל"כיפה": "טיפלנו בפייסבוק - נטפל גם בטיקטוק"

הח"כית מימינה ביקרה אצל ראש ישיבת יפו הרב מאלי ושמעה ממנו על "גל לאומני" ואווירת פיקוח נפש: "התלמידים מסתובבים עם פלאפונים בשבת". בראיון לחדשות כיפה, קראה שקד לקבוע עונשי מינימום למסיתים ברשת, והבהירה: האירועים לא ישפיעו על עמדתנו ביחס לממשלה בתמיכת רע"מ

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 19/04/21 12:05 ז באייר התשפא

תקיפת הרב ביפו | איילת שקד ל"כיפה": "טיפלנו בפייסבוק - נטפל גם בטיקטוק"
איילת שקד והרב אליהו מאלי, צילום: דוברות

אתמול (א') ראש ישיבת "שירת משה" ביפו, הרב אליהו מאלי יחד עם מנהל הישיבה, הגיעו לאחד הרחובות ביפו על מנת לבדוק מתחם המיועד למגורי תלמידי הישיבה. תוך זמן קצר התגודדו סביבם קבוצת ערבים תושבי השכונה, שהחלה להתנכל אליהם. ראש הישיבה והמנהל הוציאו את הטלפונים הניידים שלהם כדי לתעד את ההצקות, אלא שבתגובה החלו המתנכלים להכות אותם. זמן קצר לאחר בעקבות התקיפה, מנכ''ל הישיבה נזקק לטיפול רפואי בבית החולים.

הבוקר, ח"כ מימינה, איילת שקד ביקרה את הרב כדי לחזק אותו ואת הישיבה, ואמרה לו שהיא תנצל את האירוע כדי להגדיל את הישיבה ולהצמיח אותה. "מעז יצא מתוק". בראיון לחדשות כיפה סיפרה שקד כי לטענת הרב אנחנו בעיצומו של גל לאומני.  "חצי שעה לפני המקרה הוא התקשר למפקד התחנה ואמר לו שהוא מרגיש מתיחות, ושצריך להיות עם היד על הדופק" סיפרה שקד. עוד הוסיפה כי בשל חומרת המצב הרב נתן הוראה לתלמידי הישיבה להסתובב בשבת עם פלאפונים, "כמה חבר'ה הותקפו, ספגו גידופים, קללות ודחיפות, אז הוא נתן הוראה ללכת עם פלאפונים בערב שבת". 

"עם זאת הרב הדגיש כי יש בשכונה דו קיום פלאי, הגיעו שכנים ערבים לחזק אותו ולהתנער מהמעשים" הוסיפה שקד. "הוא ביקש שנעשה כל מאמץ להקים ממשלה ולשים את הנושא הזה על סדר היום, לראות איך ניתן לטפל בפשיעה על רקע לאומני, שלדעתו בתקופה האחרונה גוברת. גם השימוש ברשתות מתדלק אותה.

בגל הטרור של 2015, הייתי שרת המשפטים, עבדתי מול פייסבוק וטוויטר שיורידו תכנים שמעודדים אלימות, הסרטונים האלה שמעלים היום לטיקטוק מלהיטים את הרוחות ויוצרים עוד פגיעות על רקע לאומני. ב-2015 טיפלנו מול פייסבוק ועכשיו צריך לפעול מול טיקטוק, כל תקופה והרשת שלה". 

איך זה מתבטא בעשייה פרלמנטרית מבחינתכם?

"העשייה היא להעלות את זה לסדר היום. אבל בשביל זה צריך להקים ממשלה ולבנות צוות של משרד המשפטים וביטחון פנים, לקבוע עונשי מינימום, צריך לעבוד מול טיקטוק, לטפל בנושא ההסתה ברשתות, ולתת עונשים כבדים לתקיפות לאומניות".

יש בחירות לוועדה המסדרת היום, אולי תבחרו להיות בראשות וועדה שקשורה לנושא?

"לא התעסקנו בזה עדיין".

זה מחזק או מחליש אצלכם את האפשרות לשבת בממשלה בתמיכת מפלגה ערבית?

"אני לא מקשרת בין הדברים. זה לא מחזק או מחליש".