סמוטריץ': עדיפה ממשלת לפיד-בנט מאשר ממשלת ימין בתמיכת רע"מ

יו"ר הציונות הדתית ממשיך לתקוף את ניסיונות הליכוד להקים ממשלה בתמיכת רע"מ. הוא שלל כל תמיכה באפשרות זאת וכינה אותה: "התאבדות, הרס הימין והציונות". בהמשך אף הוסיף איום: "ההיסטוריה לא תסלח למי שיהיה מעורב בזה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 18/04/21 10:05 ו באייר התשפא

סמוטריץ': עדיפה ממשלת לפיד-בנט מאשר ממשלת ימין בתמיכת רע"מ
סמוטריץ'. , צילום: Noam Rivkin Fenton/Flash90

16 ימים בלבד נותרו למנדט של בנימין נתניהו להקמת ממשלה, כאשר הניסיון העיקרי שלו ושל הליכוד הוא להקים ממשלה בתמיכתם של רע"מ ומנסור עבאס. ההתנגדות המשמעותית ביותר לביצוע מהלך כזה מגיעה מצד רשימת הציונות הדתית והעומד בראשה בצלאל סמוטריץ' שמסרבים לתמוך בממשלת שנשענת על המפגה הערבית.

הבוקר (א') הבהיר סמוטריץ' כי, "לא מקימים ממשלה שנסמכת על מי שמטרתם הייתה ונשארה הרס המפעל הציוני. ההיסטוריה לא תסלח למי שיהיה מעורב בזה". יו"ר הציונות הדתית הוסיף ואמר כי, "האלטרנטיבה היא ממשלת ימין על מלא", וטען כי בחירות חמישיות עדיפות על "ההתאבדות הזו".

שר התחבורה לשעבר התייחס לאפשרות להקמת ממשלה בשותפות של נפתלי בנט ויאיר לפיד, ואמר כי כי אפשרות זאת עדיפה בעיניו על ממשלת ימין עם רע"מ: "גם יצור כלאיים שלהערכתי לא יקום ואם כן אז יחזיק מעמד חודשים ספורים ויתרסק והימין יחזור כמו גדול עדיף על הרס הימין והציונות".  

סמוטריץ' הבהיר את את הסכנה שבעיניו הקמת ממשלה בתמיכת רע"מ עלולה לגרום: "קודם הימין נותן לגיטימציה לתומכי טרור והופך אותם ללשון מאזניים ומעלה אצלם את שיעור ההצבעה, ואז השמאל עושה את זה מיד אחר כך, תופס עם שוללי הציונות ותומכי הטרור את השלטון להרבה שנים, ומחריב את המדינה היהודית. בדיוק את התהליך הזה אני מסרב לאפשר", אמר יו"ר הציונות הדתית.