ל"ג בעומר - מתווה מירון

השר דרעי פועל לאשר מתווה לחגיגות ל"ג בעומר במירון: ההר יהיה פתוח לכולם, אך ההדלקות יתקיימו במתחמים מוגדרים ויוגבלו בהן מספר המשתתפים | סמוטריץ' ובן גביר פנו לראש הממשלה ושר הבריאות בבקשה לאפשר את החגיגות

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 09/04/21 14:49 כז בניסן התשפא

ל"ג בעומר - מתווה מירון
ל"ג בעומר במירון בשנה שעברה, צילום: דוד כהן, פלאש 90

שר הפנים אריה דרעי פועל לאשר מתווה לחגיגות המסורתיות וההמוניות בל"ג בעומר בהר מירון, כך דווח ב'כיכר השבת'. על פי המתווה, ההר יהיה פתוח לכלל העולים אך ההדלקות ההמוניות יתקיימו במתחמים מוגדרים, תוך חלוקת שעות בין החסידיות והגבלת מספר המשתתפים בכל אחת מהן.

בדיון בעניין, השווה השר דרעי את חגיגות מירון לתפילת מוסלמים הר הבית: "אני דורש שיתנו לי הסבר מה יקרה בשבוע הבא בהר הבית, שלפי ההערכות יהיו בו למעלה ממאה אלף אנשים. מדובר שם על אנשים מבוגרים, חלקם לא מחוסנים, צפופים ומשתחווים, וכולם באותו זמן. להבדיל ממירון שאין באותו זמן יותר מ-30 אלף איש, מה ההבדל". 

לצד זאת, גורם ביהדות התורה אמר לשמואל קרמרסקי: "בישיבה אצל דרעי ביום רביעי, המשטרה העדיפה את פתיחת הר מירון כרגיל בל"ג בעומר, ואילו דרעי היה זה שתמך בעמדת משרד הבריאות והציע להגביל. אנשי המקומות הקדושים הביעו התנגדות לעמדת דרעי".

 

הגבלות הקורונה - רק על שומרי תורה ומצוות

מלבד זאת, ח"כים ממפלגת "הציונות הדתית" פעלו גם הם למתן אפשרות לחגוג את ל"ג בעומר במירון ולהסרת הגבלות הקורונה בחגיגות על ההר. 

ח"כ בצלאל סמוטריץ' פנה היום (ו') לראש הממשלה עם מתווה לפתיחת מירון בל"ג בעומר. המתווה מבקש למנוע הדבקה עד כמה שניתן, לצד מתן האפשרות לעלות לציונו של רבי שמעון בר יוחאי. במכתבו, הסביר סמוטריץ' כי אסור שתיווצר תחושה של התעלמות מצרכי הציבור הדתי, החרדי והמסורתי ובאי הבנה גורפת של ערכיו ואמונותיו, כפי שלמרבה הצער התגלה בלא מעט סוגיות בשנה האחרונה.

 

המכתב של סמוטריץ

המכתב של סמוטריץ' לראש הממשלהצילום: דוברות הציונות הדתית

המכתב של סמוטריץ

המכתב של סמוטריץ' לראש הממשלהצילום: דוברות הציונות הדתית

 

בתוך כך, ח"כ איתמר בן גביר פנה גם הוא במכתב דחוף, לשר הבריאות יולי אדלשטיין, בו ביקש להסיר את מגבלת המתפללים בהר מירון. "לא יתכן שהגבלות הקורונה יחולו רק על שומרי תורה ומצוות במדינת ישראל", מסר בן גביר. "האפליה בה עשרות אלפי מתפללים מוסלמים עולים להר הבית ללא הגבלת משתתפים, וקיום אירועי ספורט עם המוני צופים, ומאידך ההגבלות מתקיימות רק בהר מירון היא לא הגיונית ולא שוויונית. אני קורא לשר הבריאות יולי אדלשטיין להרחיב את מכסת המתפללים בהר מירון ולשים סוף לאפליית שומרי התורה והמצוות", הוסיף יו"ר עוצמה יהודית.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן