דו"ח משרד הבריאות: אלה המדינות הכי מדבקות

דו"ח מיוחד של משרד הבריאות בדק את הסיכוי להידבקות ביעדים בחו"ל, ומה הסבירות למוטציה. בראש הרשימה: צרפת (0.5 אחוזים) וטורקיה (0.4), בתחתית: בריטניה וגרמניה עם 0.2 אחוזים אך סיכוי שונה להידבקות במוטציה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/04/21 21:01 כו בניסן התשפא

דו"ח משרד הבריאות: אלה המדינות הכי מדבקות
ישראלים השבים מחו"ל בקורונה. איפה הכי מדבק?, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

דו"ח משרד הבריאות שנחשף הערב (ה') בחדשות 12, בדק באילו מדינות ישנו הסיכוי הגבוה ביותר לחלות בקורונה, והיכן יש תפוצה גבוהה יותר של מוטציות קורונה. הדו"ח התפרסם למרות שהסיכוי להידבק קטן משמעותית עבור מחוסנים או מחלימים, אך עדיין קיים חשש מפני מוטציות שעלולות להיות עמידות בפני החיסון.

הדו"ח מצא כי 0.5% מהישראלים שחוזרים מצרפת מתגלים כחיוביים לקורונה, כשהסבירות למוטציה מוגדרת כגבוהה מאוד. 0.4% מהחוזרים מטורקיה מתגלים כחיוביים לנגיף, וגם כאן הסבירות למוטציה מוגדרת כגבוהה מאוד.

למרות התחלואה הגבוהה באי הבריטי, הדו"ח של משרד הבריאות מגלה כי היא נחשבת לאחת המדינות בעלות הסיכון הנמוך ביותר להידבקות בקורונה עם 0.2% אחוזי הידבקות לחוזרים משם. כמו כן הוכרז כי אין סכנה להידבקות במוטציות בבריטניה. הסיכון להידבקות במוטציה של הנגיף בגרמניה מוגדר גבוה, למרות שאחוז החיוביים מבין החוזרים משם די נמוך – כ-0.2%.

דווקא בארצות הברית ישנה סבירות גבוהה מאוד להידבקות במוטציה, למרות אחוז החיוביים הנמוך מבין אלו שחוזרים משם – כ-0.3%. ברוסיה אחוז ההידבקות אצל החוזרים דומה, עם 0.3%, אך בשל חוסר בנתונים ומידע, במשרד הבריאות לא קבעו את מידת הסכנה להידבקות במוטציות.