פרופ' חזי לוי: "יש סיבה לאופטימיות, אך צריך לזכור שהמגפה עדיין כאן"

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס למצב התחלואה בישראל בעקבות מבצע החיסונים: "התחלואה הקשה נפוצה יותר בקרב אלו שלא התחסנו", וחשף את ההקלה הקרובה במערכת החינוך: "הוחלט שכיתות ד' תיפתחנה ללא קפסולות"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/04/21 18:06 כו בניסן התשפא

פרופ' חזי לוי: "יש סיבה לאופטימיות, אך צריך לזכור שהמגפה עדיין כאן"
פרופסור חזי לוי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, מסר היום (ה') תדריך לכלי התקשורת בו התייחס לקצב המתחסנים שכמעט ונעצר, אך גם לירידת התחלואה ולהקלות הצפויות במשק הישראלי ובמערכת החינוך כבר בימים הקרובים.

"ללא ספק, אנחנו נמצאים במצב של ירידה בתחלואה, ירידה שהולכת ומתקדמת ומייצבת את מספר המאומתים, המאושפזים ומספר החולים בבתי החולים ובקהילה", אמר פרופ' לוי, והוסיף כי, "בבתי החולים יש ירידה רבה וברוכה במספר המאושפזים. 451 מאושפזים ומתוכם פחות מ-300 חולים קשים. מקרב החולים הקשים, המונשמים, הנשים בהריון והיולדות ובקרב החולים במצב הקריטי, כ-80 אחוזים אינם מחוסנים. התחלואה הקשה וההידרשות להנשמה נפוצה יותר בקרב אלו שלא התחסנו".

פרופ' חזי לוי התייחס להקלת ההגבלות על המשק הישראלי: "ממש היום בלילה, עברו התקנות החדשות. הן לשבוע ויתנו יותר מרווח והקלות. יותר צופים במופעי תרבות, ספורט, יותר אפשרויות לבצע ספורט יחידני או קבוצתי תחרותי, יותר השתתפות באימונים בבריכות שחייה והפרדה בין אימונים לבין הפעילות בתו ירוק כולל בחדרי הכושר", אמר מנכ"ל משרד הבריאות והתייחס גם להקלה ההגבלות במערכת החינוך: "עברנו לשינוי בנושא החינוך ואנחנו מתכוונים להביא וזה אמור להיות מאושר היום, לפתוח גם את כיתות ד' לאחר שיח רציני בין הפרוייקטור לבין הנהגת ההורים ודיון שלנו עם השר, הוחלט שכיתות ד' תיפתחנה ללא קפסולות".

"יש סיבה לאופטימיות, לחייך, יש סיבה לתקווה", אמר פרופ' לוי, "גם כשיש ביקורת, אנחנו פותחים פעילויות גם במערכת החינוך. אנחנו צריכים לזכור שהמגיפה עוד לא חלפה והיא עדיין כאן".

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס לדיווחים לפיהם ישנו מחסור במספר החיסונים הקיימים בידי ישראל והרגיע: "כרגע יש בישראל חיסונים על מנת לחסן את הלא מחוסנים ואת המחלימים במנה אחת כפי שהוחלט לפני מספר שבועות. לגבי חיסוני ילדים, שם נצטרך לתגבר", אמר פרופ' לוי, והוסיף כי, "לצערי, ההסכם עדיין לא נחתם, לא עם פייזר ולא עם מודרנה משום שעדיין לא אושר התקציב לרכש נוסף של חיסונים, לרבות שנת 2022, על מת להבטיח את מקומנו לחיסון גם בשנה הבאה ככל שנידרש".

"השבוע נסכם את המנגנון של חיסון הילדים יחד עם הקופות והארגונים השונים. בכל מקרה, אני חושב שאנחנו צריכים בהחלט לפתוח בהסברה על מנת לספר להורים, כולל מענה על שאלות, ולהזים את החשש מפני החיסון", אמר מנכ"ל משרד הבריאות ואמר כי, "קשה לי להאמין שנגיע למצב של 0 תחלואה אבל המצב היום של כ-300 נדבקים ביום ומקדם הדבקה יציב מביאים אותנו למצב טוב ואנחנו צריכים להתפלל חזק שזה אכן המצב ושלא נעלה לתחלואה גבוהה יותר".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן