טקס יום השואה המרכזי ביד ושם: ישראל מתייחדת עם זכר ששת המיליונים

הטקס המרכזי של יום השואה ביד ושם, בהשתתפות נשיא המדינה וראש הממשלה. ריבלין: "מדינת ישראל איננה פיצוי על השואה, ושהעם היהודי, לא נולד באושוויץ, ולא שם עוצבה דמותו". נתניהו: "אנחנו דואבים את מותם של 900 ניצולי השואה שלא שרדו את המחלה הזאת, וחלק לא הצלחנו להגיע עם החיסונים בזמן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/21 19:02 כה בניסן התשפא

טקס יום השואה המרכזי ביד ושם: ישראל מתייחדת עם זכר ששת המיליונים
הטקס ביד ושם, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

טקס פתיחת אירועי יום השואה מתקיים הערב (ד') ביד ושם, במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו. נציגת שורדי השואה, רוזה בלוך, תישא דברים. מדליקי המשואות הם שמואל נער, זהבה גאלאל, יוסי חן, הלינה פרידמן, שרה פישמן ומניה ביגונוב.

הטקס המרכזי מיד ושם

יום הזיכרון לשואה ולגבורה ייפתח הערב, כ"ה בניסן תשפ"א, 7 באפריל 2021, ויסתיים ביום חמישי בערב, כ"ו בניסן, תשפ"א, 8 באפריל 2021. השנה יעמוד יום השואה בסימן "עד היהודי האחרון – שמונים שנה לראשית ההשמדה ההמונית". 

העצרת בהנחיית אשת התקשורת הילה קורח וישתתפו בה הזמרים דוד ד'אור ומשי קליינשטיין ומשמר כבוד של צה"ל מחטיבת הצנחנים ובמהלכה תיערך אזכרה מסורתית במעמד הרבנים הראשיים לישראל, הרב דוד לאו והראשון לציון הרב יצחק יוסף. החזן אברהם קירשנבוים יישא את תפילת "אל מלא רחמים".  

משמר הכבוד בטקס יום השואה

משמר הכבוד בטקס יום השואהצילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

הנשיא רובי ריבלין בדבריו בטקס: "השורדים - הניצולים. אין בפי מילים, לתאר את העוצמה, ששאבתי מכם. אתם שורדות ושורדי השואה, גיבורי התקומה, שמצאתם את תעצומות הנפש לקום מהאדמה הספוגה בדמעות ובדם, להביט קדימה, לבחור בחיים, לאהוב, לצחוק, לשמוח."

"להאמין, לבנות וליצור. להקים בית לאומי ובית פרטי. לגדל ילדים לאהבה ותקווה. מכם למדתי, מכם למדתי שלא נגזר עלינו, לגדול ולהתפתח, מתוך השלילה, הפחד, והאימה. בשמכם, הקפדתי, להביע באזני בני שיחי מאומות אחרות, כי אנחנו בני העם היהודי, לעולם, לעולם, נגן על עצמנו בעצמנו, ולא נפקיד אי פעם את גורלנו, לחסדי אחרים."

"בשמכם, נשבעתי לא להיכנע לצל שהשואה מטילה עלינו, לא לתת לאין הנורא הזה את הכח לשתק את חיינו. לזכור ולהזכיר לכל אומות העולם ולכל באי עולם, שמדינת ישראל איננה פיצוי על השואה, ושהעם היהודי, לא נולד באושוויץ, ולא שם עוצבה דמותו, דמותו הרוחנית, הדתית, והמדינית."
 

ריבלין ביד ושם

ריבלין ביד ושםצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יד ושם

יד ושםצילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

נתניהו ביד ושם

נתניהו ביד ושםצילום: Olivier Fitoussi/Flash90