הכנסת ה-24 יוצאת לדרך: הח"כים החדשים הגיעו לכנסת ליום הכשרה מיוחד

יום ההכשרה לחברי הכנסת החדשים נפתח במפגש חגיגי באודיטוריום הכנסת. יו"ר הכנסת לוין: "חשוב לנהל ויכוחים במלוא העוצמה וללא מורא, אך לעשות זאת בשפה מכובדת"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 05/04/21 13:16 כג בניסן התשפא

הכנסת ה-24 יוצאת לדרך: הח"כים החדשים הגיעו לכנסת ליום הכשרה מיוחד
צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

הבוקר (ב') נפתח יום ההכשרה לחברי הכנסת החדשים במפגש חגיגי באודיטוריום הכנסת, בהשתתפות יו"ר הכנסת הנוכחי ח"כ יריב לוין, מנכ"ל הכנסת סמי בקלש ומזכירת הכנסת ירדנה מלר הורוביץ המובילה את יום ההכשרה ותכניו. לאחר הפתיחה החגיגית הציגו בכירים בכנסת בפני הח"כים החדשים את הכלים והשירותים השונים שמעניקות להם מחלקות הכנסת השונות. 

במהלך היום, יפגשו חברי הכנסת החדשים עם היועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד שגית אפיק, קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, מנהל חטיבת המידע שמוליק חזקיה, מנהל חטיבת התפעול דן עמר, חשב הכנסת חיים אבידור ודובר הכנסת שמוליק דהן.

יריב לוין אמר לחברים החדשים: "הגעתם להישג אישי עצום – להימנות על 120 הנציגים הנבחרים של 9 מיליון אזרחים; חשוב לנהל ויכוחים במלוא העוצמה וללא מורא, אך לעשות זאת בשפה מכובדת. תתפרסמו, אבל על עשייה אמתית ולא על גימיקים".

ובתוך כך, היום התבשרה חברת הכנסת לשעבר עידית סילמן כי היא תשוב לכהונה שניה במשכן, זאת לאחר שאלון דוידי הודיע ליו"ר ימינה נפתלי בנט כי הוא מתפטר וחוזר לתפקידו כראש עיריית שדרות.

נזכיר כי ב-21 בפברואר 2019, לקראת הבחירות לכנסת ה-21, הסבב הראשון, הודיעו בבית היהודי על שיבוצה של סילמן במקום השלישי ברשימתה במקום העיתונאית יפעת ארליך שפרשה. ברשימת איחוד מפלגות הימין הוצבה במקום השישי, ולאחר פסילתו של ד"ר מיכאל בן-ארי קודמה למקום החמישי ונבחרה לכנסת.

לקראת הבחירות לכנסת ה-22, הוצבה סילמן במקום השמיני ברשימת ימינה ולא נבחרה לכנסת. לאחר הבחירות מונתה על ידי השר רפי פרץ ליו"ר מרכז הבית היהודי. לקראת הבחירות לכנסת ה-23 עזבה כאמור את "הבית היהודי", עברה לימין החדש, והוצבה במקום השביעי ברשימת ימינה אך לא נכנסה לכנסת.