סיכום ההמלצות בבית הנשיא: מי יקבל את המנדט?

אחרי יום ארוך בבית הנשיא, אף אחד מחברי הכנסת לא קיבל יותר מ-60 המלצות. לבנימין נתניהו מספר התומכים הגבוה ביותר עם 52, אחריו יו"ר יש עתיד יאיר לפיד שקיבל את תמיכתם של 45 חברי סיעות. 7 חברי ימינה תמכו בנפתלי בנט, ו-16 חברי תקווה חדשה, הרשימה המשותפת ורע"מ לא המליצו על אף מועמד

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/04/21 21:55 כג בניסן התשפא

סיכום ההמלצות בבית הנשיא: מי יקבל את המנדט?
ריבלין מטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו, בפעם הקודמת. התמונה תחזור?, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בפעם החמישית במהלך הקדנציה שלו בבית הנשיא, נשיא המדינה רובי ריבלין קיים יום התייעצות עם נציגי הסיעות השונות, באשר לזהות חבר הכנסת שיקבל את המנדט להרכבת הממשלה. היום הארוך החל בבית הנשיא כבר בשעות הבוקר ונגמר לפני שעה קלה, אחרי 13 סיעות שנתנו את המלצתם לנשיא. 

אחרי המלצותיהם של הסיעות, אף אחד מחברי הכנסת לא קיבל יותר מ-60 המלצות, כך שהחלטתו של הנשיא ריבלין לא מובנת מאליה ואינה חד משמעית. למרות זאת, לבנימין נתניהו יש את הסיכויים הגבוהיים ביותר לקבל את המנדט לאחר שקיבל את תמיכתם של 52 חברי כנסת ממפלגות הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד קיבל את מספר ההמלצות השני בגודלו, כש-45 חברי יש עתיד, כחול לבן, העבודה, מרצ וישראל ביתנו תמכו בו. 7 חברי ימינה תמכו בנפתלי בנט, ו-16 חברי תקווה חדשה, הרשימה המשותפת ורע"מ לא המליצו על אף מועמד. 

נשיא המדינה ריבלין ישקול את המלצת הסיעות, כאשר במידה ולא יחול שינוי משמעותי הוא צפוי להעביר את המנדט להרכבת הממשלה על בנימין נתניהו כבר מחר (ג')

מרגע שיטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת הנבחר יעמדו לרשותו, על פי חוק יסוד הממשלה, 28 ימים להרכיב ממשלה חדשה בישראל. במצב בו תידרש ארכה לתהליך, בסמכות נשיא המדינה להעניק ארכה של עד 14 יום נוספים על פי החוק.


ההתייעצויות - חלק א'


ההתייעצויות - חלק ב'