לפיד: "הצעתי לבנט ממשלת אחדות והוא יהיה ראשון ברוטציה"

יו"ר יש עתיד תקף את דבריו של נתניהו, וחשף את הצעתו לנפתלי בנט. "זה מה שהמדינה זקוקה לו עכשיו. הישראלים צריכים לראות שהמנהיגים שלהם יודעים לשתף פעולה", אמר לפיד

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/04/21 20:37 כג בניסן התשפא

לפיד: "הצעתי לבנט ממשלת אחדות והוא יהיה ראשון ברוטציה"
שובה של ברית האחים? בנט ולפיד, צילום: פלאש 90

אחרי תום ההמלצות של הסיעות לנשיא המדינה, נשא הערב (ב') יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הצהרה לתקשורת, בה הוא התייחס לנתניהו ונאומו בו תקף את מערכת המשפט והפרקליטות, וחשף כי פנה ליו"ר ימינה והציע לו ממשלה רוטציה בה יהיה ראשון לכהן כראש ממשלה.

"כל מי שראה היום את הופעתו חסרת האחריות של נתניהו, מבין שהוא לא יכול להמשיך", אמר לפיד, "הוא הפך להיות מסוכן. לעצמו, למדינת ישראל ולשלטון החוק".

יו"ר יש עתיד הוסיף והדגיש כי, "אנחנו צריכים במקום זה להקים ממשלת הסכמה לאומית. פניתי לחברי נפתלי בנט כדי להקים איתו יחד ממשלה. ממשלה שתיפרס על פני כל המרחב הפוליטי. מפלגות ימין, מרכז ושמאל. ממשלה שתשקף את העובדה שאנחנו חיים פה יחד. אנחנו יודעים לגשר על הפערים. אנחנו לא שונאים אחד את השני".

"אנחנו נחושים להביא את השינוי שהבטחנו לאזרחי ישראל. למנוע ממשלה של נאשם בפלילים שנשען על גזענים מטורפים. המבחן של מנהיגים הוא לעשות החלטות קשות מול מציאות מורכבת", אמר לפיד וחשף: "הצעתי לבנט שנקים יחד ממשלת אחדות והוא יהיה ראשון ברוטציה. זה מה שהמדינה זקוקה לו עכשיו. הישראלים צריכים לראות שהמנהיגים שלהם יודעים לשתף פעולה". 

לפיד הוסיף ופנה לראשי הסיעות השונות: "אני קורא לכל המפלגות והמנהיגים שהבטיחו שינוי לאזרחי ישראל. נתניהו ינסה עכשיו בכל כוחו לפרק אתכם. הוא יחפש עריקים, הוא יחפש לפרק מפלגות. אל תתנו לו. אין לו ממשלה. אין לו רוב. הוא שבוי בידי הקיצוניים. זה משחק ארוך וינצח מי שיהיה נחוש מספיק, סבלני מספיק וממוקד מטרה. אנחנו לא מוותרים ולא נוותר לעולם, מעולם לא נוהלה מלחמה פוליטית צודקת יותר, וזה ייגמר רק כשננצח".

מוקדם יותר הערב קרא גדעון סער לראשי ימינה ויש עתיד להיפגש ולהגיע להסכמות בנוגע לממשלת אחדות ורוטציה ביניהם.