הפרקליטות קבעה: על נתניהו להגיע לפתיחת שלב ההוכחות

ראש הממשלה ביקש להיעדר מהחלק הראשון של שלב ההוכחות במשפטו, אך המדינה מסרבת. "יש טעם ממשי לנוכחותו של הנאשם, הן בהיבט של משמע הדברים על ידי הנאשם באופן בלתי אמצעי, והן בהיבט של מראית פני הצדק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/21 11:52 יט בניסן התשפא

הפרקליטות קבעה: על נתניהו להגיע לפתיחת שלב ההוכחות
נתניהו, צילום: Reuven Kastro/POOL

אתמול ביקשו פרקליטי ראש הממשלה לפטור אותו מנוכחות פתיחת שלב ההוכחות במשפטו, אך הבוקר (ה'), פרקליטות מחוז תל אביב מסרה את תשובה ובה נכתב כי על ראש הממשלה בנימין נתניהו להגיע ביום שני לבית המשפט.

"המאשימה סבורה כי יש טעם ממשי לנוכחותו של הנאשם בנאום הפתיחה, שהינו מעמד הפתיחה של פרשת התביעה כולה, הן בהיבט של משמע הדברים על ידי הנאשם באופן בלתי אמצעי, והן בהיבט של מראית פני הצדק".

פרקליטי ראש הממשלה אמרו כי "מכיוון שלראש הממשלה לא היה קשר עם אילן ישועה, וממילא נוכחותו אינה תורמת לדיון בשום צורה, פרקליטי ראש ראש הממשלה יבקשו לפטור אותו מהשתתפות בחקירותיו של ישועה. זו בקשה מקובלת בתיקים בהיקפים דומים". עוד הם אמרו: "בכל מקרה ראש הממשלה אינו מבקש שלא להיות נוכח בדברי הפתיחה".

ביום שני יפתח בבית המשפט המחוזי בירושלים שלב ההוכחות בתיקים בהם עומד לדין ראש הממשלה באשמת שוחד ושלוש עבירות מרמה והפרת אמונים. תחילה יישמע נאום הפתיחה של התובעת, עורכת הדין ליאת בן ארי, ומיד לאחר מכן יעלה העד הראשון מטעם התביעה, מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה.


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן