פרקליטי נתניהו מבקשים דחייה של 4 חודשים | סיכום הדיון בבית המשפט

אחרי 4 שעות דיון, שעסק בעיקר בבירור האם היועץ המשפטי לממשלה נתן את אישורו לפתיחת החקירה נגד ראש הממשלה | לקראת סוף הדיון ביקשו פרקליטי נתניהו דחייה של בין 3 ל-4 חודשים עד לשלב ההוכחות ונענו בתהייה מצד השופטים שאמרו: "נשקול הכל ופרסם את ההחלטות"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/02/21 13:37 כו בשבט התשפא

פרקליטי נתניהו מבקשים דחייה של 4 חודשים | סיכום הדיון בבית המשפט
נתניהו בבית המשפט עם פרקליטיו, צילום: Reuven Kastro/POOL

שלב הדיון בתשובות לאישומים בתיקי נתניהו נגמר אחרי כארבע שעות. ראש הממשלה הגיע הבוקר (ב') לבית המשפט המחוזי בירושלים, כפר בכל האישומים נגדו, ולאחר זמן קצר יצא מאולם בית המשפט כפי שאישרה השופטת פרידמן-פלדמן קודם לכן.

אחת הסוגיות העיקריות בדיון היום, נסובה סביב אישורי היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט לפתיחה בחקירת ראש הממשלה לפי חוק יסוד הממשלה. פרקליטיו של ראש הממשלה טענו כי היועמ"ש לא העביר אישור בכתב לפתוח בחקירה כפי שהחוק דורש, והתביעה לעומתם טענה כי כן היה אישור כזה.

התובעת ליאת בן ארי, ביקשה לדחות את טענות ההגנה ואמרה כי מנדלבליט אישר את פתיחת החקירה נגד נתניהו. השופטת פרידמן-פלדמן שאלה היכן נמצאים אישורי היועמ"ש. בן ארי ענתה בסיוג כי הכל מתועד בפרטוקולים, "אולי לא בלשון שבן צור ציפה שתהיה".

לקראת סוף הדיון ביקשו פרקליטי נתניהו דחיה של בין שלושה לארבעה חודשים בהיערכות עד לתחילת מועד שלב ההוכחות. השופטים תהו תהו על הבקשה לפרק זמן כה ארוך, לאור העובדה שהדיון נדחה כבר זמן רב, ולבסוף הודיעו כי ישקלו את טענות הצדדים: "נפרסם את ההחלטות", אמרו השופטים. 

התובעת ליאת בן ארי

התובעת ליאת בן אריצילום: Reuven Kastro/POOL