אחרי שנת נתק: לפיד וגנץ נפגשו

ראשי המפלגות נפגשו לראשונה אחרי נתק של שנה, ושוחחו על הדרכים להקמת הממשלה ולהחלפתו של נתניהו | השיח בין הצדדים צפוי להימשך בימים הקרובים, כשנותר עוד שבוע וחצי עד להחלטת נשיא המדינה על מי להטיל את הרכבת הממשלה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 28/03/21 20:57 טו בניסן התשפא

אחרי שנת נתק: לפיד וגנץ נפגשו
גנץ ולפיד. מדברים אחרי שנת נתק, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בעוד שלושה ימים תגיש מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית את התוצאות הרשמיות לנשיא המדינה רובי ריבלין, כשלאחר מכן הוא ינהל התייעצויות עם ראשי הסיעות השונות על זהות חבר הכנסת שינסה להרכיב את הממשלה.

הערב (א') עם צאת החג, נפגש שר הביטחון ויו"ר כחול בני גנץ עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. השניים שוחחו על הדרכים להקמת הממשלה ולהחלפתו של נתניהו. לאחר הפגישה הודיעו השניים כי השיח בין השניים ונציגיהם צפוי להימשך בימים הקרובים.

יו"ר יש עתיד נפגש במהלך הימים האחרונים עם ראשי מפלגות רבים, החל מיו"ר העבודה מרב מיכאלי, ועד יו"ר רע"מ מנסור עבאס. לפי גורמים המעורים בפרטי הפגישה, עבאס הדגיש שברצונו למנוע בחירות חמישיות, אך לא בכל מחיר. בנוסף הבהיר כי הוא מעוניין לקחת חלק ממקבלי ההחלטות, כשהאפשרות להיות חלק אינטגרלי מהקואליציה - רלוונטית, ולא רק תמיכה מבחוץ בתמורה לתכניות סיוע למגזר הערבי. 

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן