פרופסור אש: "החלטת בג"ץ עלולה לקרב את מדינת ישראל לגל תחלואה נוסף"

ממונה הקורונה מתייחס להחלטת בג"ץ, כי סגירת השמיים אינה חוקתית: "ההחלטה שהתקבלה מעוררת דאגה, מכיוון שתאפשר כניסת תחלואה רבה ווריאנטים מסוכנים לישראל". ארגון רופאי המדינה: "אסור שתיווצר פירצה דרכה יחדרו לישראל מוטציות חדשות שיסכנו את הילדים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/03/21 18:34 ד בניסן התשפא

פרופסור אש: "החלטת בג"ץ עלולה לקרב את מדינת ישראל לגל תחלואה נוסף"
ישראלים בנתב"ג, צילום: פלאש 90

ממונה הקורונה מודאג. בעקבות קביעת בג"ץ שהתקבלה היום (ד'), כי סגירת השמיים אינה חוקתית, אמר ממונה הקורונה, פרופסור נחמן אש: "ההחלטה שהתקבלה מעוררת דאגה, מכיוון שתאפשר כניסת תחלואה רבה ווריאנטים מסוכנים לישראל".

בג"ץ: ההגבלות על סגירת השמיים אינן חוקתיות

 "עשינו צעדים רבים כדי למנוע זאת", הוסיף פרופסור אש, "וחבל שכעת אנו מציבים בסיכון את נתוני התחלואה המעודדים. החלטת בג"ץ עלולה לקרב את מדינת ישראל לגל תחלואה גבוה דווקא עכשיו".

הסיבות לקביעת בג"ץ, הן שלא ניתנה שהות לאזרחים להתארגן, לא ניתנו נתונים או נימוקים להחלטה וכן לא הובהר המועד שבו יוסרו מוביל להעצמת הפגיעה בזכויות האזרח. בעקבות כך, בג"ץ לא מאפשר לממשלה להאריך, החל מצאת שבת הקרובה, את התקנות המגבילות כניסה של 3,000 בני אדם לישראל ביום. נבהיר, כי אם עד צאת השבת הממשלה לא תאשר תקנות אחרות – היציאה והכניסה מהארץ תהיינה ללא הגבלה.

סגן שר הבריאות, יואב קיש, התייחס לקביעת בג"ץ, ובחשבון הטוויטר שלו, כתב: "בגץ לוקח אחריות על הסיכון בכניסת מוטציות לישראל. בהצלחה לנו".

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה ומנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים בשיבא, אמר: "החלטת בג״צ מחייבת דיון חירום והיערכות מהירה של כל גורמי הממשלה להפעלת מערך בדיקות אפקטיבי ומהיר של  כל הנכנסים לישראל, הרחבת  הבידוד באמצעות צמיד וריכוז מאמץ של גורמי האכיפה בבידודים הביתיים של השבים מחו"ל".

ד"ר פלדמן הוסיף: "אסור שתיווצר פירצה דרכה יחדרו לישראל מוטציות חדשות שיסכנו את מבצע החיסונים ואת הילדים שאינם מוגנים עדיין. המוטציה הבריטית כבר יצרה כאן גל קשה של תחלואה- אסור שזה יקרה שוב".

העיתונאי עמית סגל צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "מרגש לראות את הקדושה שמייחסים שופטי בגצ לערכים חוקתיים, אפילו כאשר מולם הזכות לחיים ולבריאות. חמישים שנה הם מונעים מיהודים להתפלל בהר הבית או לשתות בברזיות בגלל חשש לאובדן חיים בהתפרעויות, אך מהו הר הבית לעומת ערש קיומנו והמקום המקודש ביותר ליהודים, טרמינל 3".