"להשאיר את נתב"ג פרוץ ללא שום מגבלה זו טעות קשה"

סגן שר הבריאות יואב קיש יוצא נגד החלטת בג"ץ לפתוח את נתב"ג ללא מגבלות: "סיכון שגוי בעיני", ומבקר בחריפות את התערבות השופטים: "בג"ץ נכנס פה לתחום לא שלו"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 18/03/21 10:09 ה בניסן התשפא

"להשאיר את נתב"ג פרוץ ללא שום מגבלה זו טעות קשה"
ח"כ יואב קיש, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

קולות נוספים כנגד החלטת בג"ץ אתמול (ד') כי סגירת השמיים לא חוקתית. ח"כ יואב קיש מהליכוד, סגן שר הבריאות, מבקר בחריפות את דרישת השופטים לפתוח את נתב"ג ואומר כי מדובר ב"סיכון שגוי". בנוסף, ח"כ קיש מתנגד להתערבות בג"ץ בהחלטה של הממשלה בעניין: "זו הייתה טעות להתערב בהליך הזה".

בהחלטתו, בג"ץ מונע מהממשלה להאריך את התקנות המגבילות כניסה של 3,000 אנשים לישראל ביום, כבר מהשבת הקרובה. הנימוקים להחלטת שופטי בית המשפט העליון הם שלא ניתן שהות לאזרחים להתארגן, לא ניתנו נתונים או נימוקים להחלטה וכן לא הובהר המועד שבו יוסרו המגבלות שפוגעות בזכויות האזרח. 

ביקורת תקיפה נשמעה מצד בכירים במשרד הבריאות כלפי החלטת בג"ץ ודרישות השופטים. ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש קרא להחלטה הזאת "מעוררת דאגה" והזהיר כי היא תביא לגל תחלואה נוסף.

סגן שר הבריאות התראיין הבוקר ב"חדשות הבוקר" בקשת 12 וביקר גם הוא את החלטת השופטים. "ההחלטה לפתוח את השמיים בתקופה כזאת של חשש מכניסת וריאנטים היא סיכון שגוי בעיניי", אמר קיש, "בג"ץ נכנס פה לתחום לא שלו, זו הייתה טעות להתערב בהליך הזה. כרגע אנחנו לומדים את ההחלטה וייעשה מאמץ משמעותי לבסס תקנות. להשאיר את זה פרוץ ללא שום מגבלה זו טעות קשה".

 

 

"יש לנו התנהלות אחרת בישראל, סוג אחר של אוכלוסייה, זה לא מתנהל כמו בניו זילנד או באוסטרליה", אמר סגן שר הבריאות, "בג"ץ נכנס למקום שהוא לא היה צריך להיכנס אליו ולקח החלטה שבבסיסה היא טעות. יש פה ניגוד בסיסי בין שתי זכויות, האחת הזכות להיכנס ולצאת והשנייה הזכות של כולנו שלא ייכנסו לפה וריאנטים".