נשיא המדינה והרמטכ"ל נפגשו עם נשיא גרמניה בברלין

ריבלין וכוכבי נחתו בגרמניה כחלק מסדרת הפגישות באירופה | על המאבק באיראן אמר ריבלין: "אנו סומכים על ידידנו באירופה שיעמדו לצידנו במערכה החשובה הזו"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 16/03/21 17:39 ג בניסן התשפא

נשיא המדינה והרמטכ"ל נפגשו עם נשיא גרמניה בברלין
נשיא גרמניה ונשיא ישראל, צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ביקור הנשיא והרמטכ"ל בגרמניה: הנשיא ראובן (רובי) ריבלין והרמטכ"ל אביב כוכבי נחתו היום (ג') בברלין כחלק מסדרת פגישות באירופה עם מנהגי המדינות ביבשת במטרה להביא לשינוי בהסכם הגרעין עם איראן. נשיא המדינה והרמטכ"ל נפגשו עם נשיא גרמניה פרנק שטיינמאייר ושר החוץ הגרמני הייקו מאס.

במהלך פגישתו עם שטיינמאייר, ריבלין קרא למדינות אירופה לעמוד לצד ישראל בנושאי הגרעין האיראני ואמר: "אנו סומכים על ידידנו באירופה שיעמדו לצידנו במערכה החשובה הזו". ריבלין אמר כי הוא סומך על התמיכה של ידידינו האירופאים גם "במאבקנו נגד בית הדין הבין-לאומי בהאג, כנגד אזרחינו וחיילינו", ביחס להחלטה לחקור את ישראל. לגבי סוגיית השבויים והנעדרים ברצועה, הודה הנשיא להנהגה הגרמנית על המאמצים להשבת הישראלים שמוחזקים בשבי החמאס.

 

 

נשיא גרמניה שטיינמאייר אמר במפגש עם הנשיא ריבלין כי לגרמניה ישנה מחויבות לעמוד לצד ישראל במהלכים הקיצוניים שמתרחשים במזה"ת, גם ביחס לחיזבאללה וגם ביחס לאיראן. בנוסף, הנשיא הגרמני אמר כי מדיניות הממשל האמריקאי הקודמת לא הביאה להתפתחות חיובית, ומקווים שבהמשך יחולו שינויים שנוכל לתמוך בהם.

בנוסף, משבח שטיינמאייר את ההצלחה הישראלית במאבק בקורונה: "אנחנו יכולים ללמוד מכם הרבה. ברכות על מבצע החיסונים המוצלח שהובלתם בישראל". עוד הוסיף כי "טוב שאתם משתפים פעולה עם הפלסטינים ושכניכם במאבק במגיפה והעברת החיסונים".

כחלק מהפגישה עם נשיא גרמניה, רב-אלוף אביב כוכבי העביר תדרוך בטחוני יסודי על מדינת ישראל והאזור.

 

צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ