מרואן ברגותי החליט להתמודד בבחירות לנשיאות הרשות הפלשתינית

הטרוריסט שיושב בכלא הישראלי, החליט להתמודד לתפקיד יו"ר הרשות הפלשתינית. אחיו, מוקבל ברגותי אמר כי מרואן החליט להתמודד לבחירות לנשיאות ולא ייסוג מההחלטה. "יהיה לנו נשיא בכלא, והעולם ידע כיצד חיים הפלשתינים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/03/21 22:58 ב בניסן התשפא

מרואן ברגותי החליט להתמודד בבחירות לנשיאות הרשות הפלשתינית
ברגותי, צילום: Zack Wajsgras/Flash90

המחבל המורשע מרואן ברגותי, הודיע הערב (ב') רשמית כי יתמודד לתפקיד יו"ר הרשות הפלשתינית, בבחירות שיערכו ב-31 ביולי. ברגותי יושב בכלא הדרים כבר 19 שנים אך הצליח לשמר את מעמדו הרם בפוליטיקה הפלשתינית, ובשנת 2016 זכה במקום הראשון בבחירות לוועד המרכזי של ארגון הפת"ח.

אחיו של המחבל, מוקבל ברגותי, אמר כי מרואן לא ישנה את דעתו ויתמודד לנשיאות הרשות. "יהיה לנו נשיא בכלא, והעולם ידע כיצד חיים הפלשתינים".

בחודש שעבר פורסם בכלי התקשורת הערביים כי השר האחראי על הקשר עם ישראל ברשות הפלשתינית, חוסיין א-שייח', ערך ביקור אצל ברגותי בכלא, ביקור שאושר על ידי ישראל וככל הידוע עסק בבחירות הקרובות. נשיא הרשות, מחמוד עבאס, הודיע לאחרונה כי חברי ועד, כמו ברגותי, לא יורשו להתמודד בבחירות.


(לכידת ברגותי)

מרואן ברגותי היה אחד מראשי האינתיפאדה הראשונה שהחלה בשנת 1987, ובמהלכה נעצר על ידי ישראל וגורש לירדן שם שהה שבע שנים עד שהותר לו לחזור במסגרת הסכמי אוסלו ב-1994. עם תחילת האינתיפאדה השנייה בשנת 2000 הפך ברגותי למנהיג מקובל, עת הנהיג את ארגון התנזים שהיה הזרוע הצבאית של הפת"ח. כשברגותי בראשו, ביצע הארגון פיגועי התאבדות תחת השם "גדודי חללי אל-אקצא".

תפקידו כמנהיג חללי אל-אקצא הפך אותו למבוקש בכיר אך הוא התחמק מניסיון סיכול ממוקד בשנת 2001. במהלך מבצע חומת מגן כעבור שנה, נתפס בשכונת א-טירה ברמאללה על ידי כוח צה"ל. הוא הובא בפני בית המשפט המחוזי בתל אביב ושם הואשם ברציחות שבוצעו על ידי אנשיו. במאי 2004 הורשע בחמישה מעשי רצח של ישראלים ובניסיון רצח אחד, וכן במעורבות ואחריות לארבע פעולות טרור מתוך 21 שיוחסו לו בכתב אישום. ביוני 2004 נידון ברגותי לחמישה מאסרי עולם מצטברים על חמשת מקרי הרצח בהם הורשע, ול-40 שנות מאסר בגין ניסיון הרצח.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן