האסירים הפלסטינים חזרו לאכול. ארדן: "השביתה התרסקה"

בתום 40 יום הודיעו בשב"ס כי שביתת הרעב של ניסה להנהיג מרואן ברגותי, הגיע לסיומה. השר ארדן: ""אף אחת מדרישותיהם לא התמלאה"

חדשות כיפה 28/05/17 07:31 ג בסיון התשעז

האסירים הפלסטינים חזרו לאכול. ארדן: "השביתה התרסקה"
מרואן ברגותי, צילום: שירות בתי הסוהר

40 יום לאחר שהחלו בשביתת רעב, במטרה לשפר את תנאי כליאתם, הודיעו אתמול (שבת) בשירות בתי הסוהר כי האסירים החליטו לחזור לאכול. השר לביטחון פנים הבהיר כי אף אחת מדרישותיהם לא התקבלה.

בשב"ס ציינו כי בישראל יש כ-6,200 אסירים בטחוניים ורק 1,200 בתוכם החלו את שביתת הרעב. לטענתם, רוב האסירים השובתים, שמספרם הגיע בשיא ל-1,300, כלל לא ידעו על מה הם שובתים. נכון לאתמול, רגעים לפני ההודעה על סיום השביתה, 830 אסירים בלבד היו בצום.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, אמר אמש בראיון לחדשות 2 כי "אף אחת מדרישותיהם לא התמלאה". לדבריו, "המפגינים הצליחו למצוא סולם כדי לרשת מהעץ, מימון הביקור השני מהצלב האדום על ידי הרשות, וניצלו את זה".

ארדן טען כי הדיבורים על נכונות לקיום משא ומתן עם האסירים אינם נכונים, "הלחץ היה אצל המחבלים, שהבינו שאף אחד לא התכוון לעשות איתם משא ומתן, למרות שהגענו לימים הקריטיים מבחינה רפואית. המדיניות שהכרזתי עליה מתחילת השביתה התמלאה במלואה – לא ניהלו איתם משא ומתן, הכילו את השביתה בתוך כותלי בתי הסוהר והם הבינו שהם צריכים סולם".

בהמשך הוא הוסיף כי "אין לימודים אקדמיים, לא יהיו תוספות של עיתונים או ערוצים, שום דבר מהדרישות שלהם. זה היה ברור שלא משנה איך שזה יסתיים הם ינסו לרומם את זה כניצחון בשביל לבנות את הנראטיב, אבל אין ספק שהשביתה הזו התרסקה ולא צברה תאוצה, רוב אסירי הפת"ח לא הצטרפו ולא הייתה אחיזה ברחוב.אני מציע לא לקנות את הנראטיב הפלסטיני השקרי".

שביתת האסירים נפתחה לפני כחודש וחצי, בהנהגתו של רב המחבלים מרואן ברגותי. בסיס השביתה הייתה דרישתם לשיפור תנאי כליאתם, אך בישראל טענו שהאסירים היו כלים במלחמתו הפוליטית של ברגותי ביו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. כזכור לפני מספר שבועות בעיצומה של השביתה, הוטמנו בתאו של ברגותי דברי מאכל והוא נתפס במצלמות שירות בתי הסוהר כשהוא שובר את השביתה ואוכל 'טורטית'