ליברמן לא מתנצל: "חרדים יחד עם ביבי על מריצה ולמזבלה"

יו"ר ישראל ביתנו לא מתנצל על הדברים שאמר בערב שבת, ואף מצדיק אותם: "יש פה התנהגות של חזירים. הם עושים חילול השם, הפכו לכת". ח"כ בצלאל סמוטריץ', שהיה הראשון להגיב, אמר: "הציונות הדתית לא תשב עם ליברמן בממשלה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/03/21 07:52 א בניסן התשפא

ליברמן לא מתנצל: "חרדים יחד עם ביבי על מריצה ולמזבלה"
ליברמן לא מתנצל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

דבריו החמורים של יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, שלא יצרו סערה גדולה מדי - ממשיכים להדהד גם הבוקר (א'). בראיון לגל"צ התייחס ליברמן למילים שאמר בשישי בערב, לא התנצל ותקף שוב את החרדים: "זו צביעות - הבנה שהשתלחות שמורה לצד אחד. מה עם סרטון הכלבים? ועדת החריגים? יש פה התנהגות של חזירים. הם עושים חילול השם, הפכו לכת".

נזכיר כי את האמירה החריגה, אמר יו"ר ישראל ביתנו במהלך ראיון אצל אופירה וברקוביץ'. לאחר שנשאל על אפשרות בה נתניהו לא יהיה בשלטון אך בתמורה לכך הוא יאלץ לשבת עם חרדים, השיב: "את החרדים יחד עם ביבי על מריצה אחת ולמזבלה קרובה". 

ח"כ ח"כ בצלאל סמוטריץ', יו"ר הציונות הדתית, התחייב הבוקר כי מפלגתו לא תשב עם ליברמן באותה קואליציה: "אני מצפה מכל ראשי המפלגות, מימין ומשמאל, להודיע עוד היום שלא ישבו עם האיש המסוכן הזה באף ממשלה. אין בפוליטיקה הישראלית מקום לשיח ביבים פלגני ופוגעני כמו שאביגדור ליברמן מוביל. הציונות הדתית לא תשב איתו בממשלה".

יו"ר מפלגת הצינות הדתית היה הראשון לגנות את ליברמן אמש, יממה לאחר שאמר שאת הדברים. "מנוול היה ומנוול נשאר. איווט ליברמן הוא האיש המסוכן ביותר במערכת הפוליטית. בונה את עצמו על שנאה ושיסוי. מקווה מאוד שהוא יתייבש באופוזיציה כמה שנים וילך הביתה".

שרת התפוצות, עומר ינקלביץ', כתבה אתמול בחשבון הטוויטר שלה: "‏אם נבחר ציבור חרדי היה אומר 'אשלח את החילונים למזבלה', כלי התקשורת היו סוערים. אבל כשמדובר בחרדים, הכל מותר. ולגבי ליברמן, מה כבר נשאר לומר - כשאין עשייה, נותרה רק ההסתה".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן