תחקיר: טענות לתקיפה וניצול מיני על ידי יהודה משי זהב

בפרסום של עיתון הארץ עולה כי יו"ר זק"א והזוכה המיועד בפרס ישראל, תקף וניצל מינית ילדים, נערים, נערות ונשים. אחת מהטענות של נ' שרצה להצטרף לזק"א ונוצל מינית על בסיס שבועי במשך שנים. משי זהב: "אין שחר לדברים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/21 08:35 כח באדר התשפא

תחקיר: טענות לתקיפה וניצול מיני על ידי יהודה משי זהב
יהודה משי זהב , צילום: צילום מסך

התחקיר לפיו יהודה משי זהב, מייסד ויו"ר זק"א והזוכה המיועד בפרס ישראל על מפעל חיים תקף וניצל מינית במשך שנים ילדים, נערים, נערות ונשים פורסם אמש (ה') בעיתון הארץ. בתחקיר פורסמו שש עדויות של אנשים שלטענתם משי זהב תקף אותם מינית. "פרסום הכתבה הוא ניסיון "לחסל חשבון" עמי, ולצערי גם לחסל אותי" טוען משי זהב.

משי זהב ניצל אותו ובעקבות כך הוא החל לתקוף מינית ילדים בני גילו

אחד מהעדויות שנחשפו גולל את סיפורה של צ', בחורה צעירה מבית חרדי עם מצוקה כלכלית. משי זהב מתגייס לסייע לה כלכלית, לאחר התכתבויות הם נפגשים ושם לטענתה הוא "הוא הפשיט את הבגדים שלי בכוח" ולאחר מכן איים "אם תדברי, ג'יפ של זק"א ידרוס אותך"

היא פנתה למשטרה לאחר שנתיים וסיפרה את גירסתה, אך התיק נסגר מחוסר ראיות והאירוע לא פורסם מעולם.

סיפור נוסף שנחשף בכתבה הוא של ע' שטוען כי משי זהב ניצל אותו ובעקבות כך הוא החל לתקוף מינית ילדים בני גילו, כשהיה בן 10 בלבד. "כשהייתי פוגש ילד בבית כנסת לא הייתי שואל אותו לשמו אלא מורה לו להוריד את המכנסיים" מספר ע'

"גדלתי בשכונת סנהדריה המורחבת. הייתי ילד של בית, שקט ועדין", הוא מספר. "יהודה גר ברחוב הסמוך והיינו מתפללים באותו בית הכנסת בבית באייר. יהודה היה דמות מוכרת וחשובה, אפילו לומר שאני מתגורר בשכונה שלו היה גאווה. כשהייתי בן חמש יהודה התייחס אלי יפה, ולמד איתי בבית הכנסת. הוא היה מושיב אותי על ברכיו והיה נוגע בי מעל לבגדים". האירועים הללו חזרו על עצמם שוב ושוב במשך כשנתיים. "לא הבנתי שמדובר במשהו אסור ולא ניסיתי להתנגד או להזיז אותו ממני. במשך שנים כלל לא ייחסתי לזה חשיבות".

לאחר מכן עברה משפחתו לשכונה אחרת בירושלים, שם החל ע' לפגוע בילדים בני גילו. "גדלתי בסביבה שאין בה חינוך מיני והבנה של סיטואציות ונורמות מיניות", סיפר ע'. "ההתנהגות הזו היתה קריאת מצוקה."

"פרסום הכתבה הוא ניסיון "לחסל חשבון" עמי, ולצערי גם לחסל אותי."

משי זהב מסר בתגובה להארץ : "קיבלתי את הפנייה מעיתון 'הארץ' לראשונה היום בשעות הצהריים. הפנייה שהופנתה אליי כללה טענות סתומות ואנונימיות ההולכות עשרות שנים אחורה. אבהיר מיד, כי אין שחר לדברים.

"בקשתי לקבל מידע אלמנטרי ופרטים בסיסיים – נדחתה. בקשתי לקיים פגישה – נדחתה. נדרשתי להגיב לכתבה, המבקשת לבצע בי 'סיכול ממוקד', בתוך שעתיים.

"לגוף הדברים אציין, כי נראה לי שעיתון 'הארץ' נפל קורבן לגורמים בעלי אינטרסים מסחריים וכלכליים הפועלים תקופה ארוכה כדי לגרום לי נזק. לגורמים אלה נוספים חלקים קיצוניים מהעולם החרדי, אשר דרכי הייחודית בו היא לצנינים בעיניהם. גורמים אלה פצחו נגדי במסע נקם, בין היתר לאחר שילדיי התגייסו לצה"ל, שניים מהם לשירות קרבי; לאחר שכשהדלקתי משואה אמרתי 'לתפארת מדינת ישראל'; ועתה לאחר שהודע על זכייתי בפרס ישראל. לכך יש להוסיף את הביקורת שאני משמיע מעת לעת על חלק מההנהגה הקיצונית במגזר החרדי.

"מאז היוודע דבר זכייתי בפרס ישראל הייתי מוקד לאיומים טלפונים שונים. לאחר פטירת הוריי טלפנו אליי והביעו שמחה על מותם. ירקו עליי כשעברתי ברחוב. נשלחו אליי הודעות איומים, שאת חלקן העברתי גם לעיתון 'הארץ'. לדאבוני זהו חלק מהמחיר שאני משלם על הדרך שבה בחרתי.

"איני יכול להתייחס מעבר לכך לפנייה כללית נטולת פרטים. אציין רק ביחס לטענה קונקרטית אחת שנטענה, בניגוד לטענות סתומות אחרות, הנוגעת לפנימייה בירושלים, כי נוהלה בעניין בדיקה משטרתית שנגעה בעיקרה לאחי, ולאחר בחינה נמצא שאין ממש בדברים.

"פרסום הכתבה הוא ניסיון "לחסל חשבון" עמי, ולצערי גם לחסל אותי. ככל שכוחותיי יעמדו לי, אמשיך לשרת את עם ישראל ואת מדינת ישראל כפי שעשיתי כל חיי".

https://www.youtube.com/watch?v=NaH8Q5FGer8